Hop til indhold

Hvad skal jeg gøre


Hax
 Share

Recommended Posts

Siden huset blev bygget for 15 år siden er der løbet meget vand over vejen.Der er dels tilføjet et par små tavler nedenunder og sidst i forbindelse med en vinkel-tilbygning er der kommet en knopskydning ovenover de oprindelige tavler.Jeg har desværre ingen lysdæmpere endnu, men drømmer om en installationskanal til wireless-dæmpere og andre ting. Der er dog ikke rigtig meget plads i det nuværende setup, og mit spørgsmål er så, om jeg skal begynde helt forfra - og få f.eks. klemrækker med også.Også fordi jeg synes det måske ikke ser så godt ud som jeg gerne ville have det skulle :blink:lys_gonat.zip

post-665-13549257109885_thumb.jpg

post-665-1354925711006_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej BjarneTak for dit input.Det var stort set også det jeg havde tænkt mig - har allerede anskaffet Tehalitten, kanaldåser og dimmere :-).Hvor lang tid skal en, der ved hvad han laver, mon bruge på at tage det hele ned (17 IHC moduler, 2 HPFI, 8 gruppeafbrydere mv. - og sætte det op igen?Kan det klares på een dag?Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

En dag har jo 24 timer så ja. Men hvis du mener i løbet af en 8 timers arbejdsdag tror jeg det kommer til at knibe lidt. Det kan helt sikkert blive pillet ned, monteret nye tavler mm men det er ikke sikkert alle moduler og (nye) funktioner kan blive implementeret og fuldt funktionsdygtig. Så jeg ville afsætte/forvente endnu dag med at få det til at spille korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej BjarneTak for dit input.Det var stort set også det jeg havde tænkt mig - har allerede anskaffet Tehalitten' date=' kanaldåser og dimmere :-).Hvor lang tid skal en, der ved hvad han laver, mon bruge på at tage det hele ned (17 IHC moduler, 2 HPFI, 8 gruppeafbrydere mv. - og sætte det op igen?Kan det klares på een dag?Jesper[/quote']Hej Jesper.Selv tak B) Ligesom Lars skriver, har man jo 24 timer pr. døgn :silly: Men hvis du ikke selv kan lave udskiftningen, skal du regne med en elektriker i 4 dage vil jeg tro.Det skal mærkes godt op med modul nr. på hvert kabel og ind-/udg. nr. Bare at montere alle interne forbindelser, IHC-bus, 24 V mm. og 230V kabling fra gruppeafb. og forbindelserne fra HPFI'er til gruppeafb. tager en halv dag med opsætning af tavler også. Så skal der laves om på programmeringen mht. wireless dimmere, og disse skal også forbindes til de rigtige kabler ud til lampudtagene i installationen.Men du får også en super pæn installation når det hele er færdigt.Rigtig god arb. lyst, jeg havde gjort det samme :) Mvh Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

I stedet for UG tavler fra LK, kan jeg varmt anbefale FWB tavler fra Hager, disse giver (synes jeg) et flotter finish en LK tavler og er i en meget bedre kvalitet. Ydermere kan man indbygge elmåleren i den, så man kun har et skab med det hele i. De fås i mange størrelser, også større end det vedhæftede eksempel.Mortenringklokke.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu siger du måler... Er der så en særskilt sektion (så ikke tavlen skal plomberes hvergang man roder i tavlen) forberedt' date=' til stikbensmålere, som kan plomberes? I så fald er den da meget smart...[/quote']Det er en separat afdækning som tager 2 rækker i den eksisterende afdækning.Kan bestilles til ledning eller stikben på elektronisk din skinne måler.Jeg har ikke haft problemer med at få min gamle store måler udskiftet til en din skinne måler af Dong.
Link til kommentar
Del på andre sites

I stedet for UG tavler fra LK' date=' kan jeg varmt anbefale FWB tavler fra Hager, disse giver (synes jeg) et flotter finish en LK tavler og er i en meget bedre kvalitet. Ydermere kan man indbygge elmåleren i den, så man kun har et skab med det hele i. De fås i mange størrelser, også større end det vedhæftede eksempel.Morten[attachment=1471']Hager FWB.jpg[/attachment]
pokkers ... hvorfor viste jeg ikke det for 8-9 måneder siden...
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok