Hop til indhold
  • 0

LED spots - Dimmer


Kim Bruun
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen,

 

I forbindelse med diverse små renovering rundt om i huset har jeg skiftet eksisterende 12v spots ud med 230V med LED lyskilde (dæmpbar). Jeg har skiftet eksisterende og tilføjet spots på mit badeværelse hvor der i tavlen er monteret en IHC/SA Dimmer 400UNI. Der er monteret 5 spots i badeværelset. Det virker upåklageligt. 

 

Jeg har ligeledes skiftet 2 spots i vores karnap (alrum) i vores stue hvor der også er monteret en IHC/SA Dimmer 400UNI i tavlen. Her blinker spotsne når der skrues helt op for lysstyrken (80% - 100%), men de virker upåklageligt fra 0% til 80% (lysstyrke).  Det er det samme harware som sidder på mit badeværelse. 

 

-Hvorfor blinker de i stuen/alrum når de ikke blinker på mit badeværelse?

-Kan mine "Dimmere" tage skade af at have monteret LED?

 

På forhånd tak for hjælpen!

20240302_164735.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du nærlæser forsiden på dine dæmpere, så står der 40-400 VA i 3. linje. VA betyder i runde tal det samme som W. Det betyder at dine dæmpere kan arbejde med en belastning på 40 til 400 W. Altså minimum 40W, det tænker jeg ikke dine to spots i karnappen opfylder. Desuden står der i brugermanualen til dæmperne, at CFL, lysstofrør og LED pærer IKKE må tilsluttes. Men - som du selv oplever i badeværelset, så virker det, men LK står ikke inde for at dæmperen kan holde til det i længden.

Jeg har vedhæftet brugermanualen. Dimmer 400 UNI IHC_SA.pdf

Du kan prøve at sætte en dimbob, eller flere pære på. Hvis det ikke virker så skal du enten tilbage til halogen, eller skifte lysdæmper til Wireless Ø80 HW2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 3.3.2024 at 09:25 , Henning Pedersen skrev:

Hvis du nærlæser forsiden på dine dæmpere, så står der 40-400 VA i 3. linje. VA betyder i runde tal det samme som W. Det betyder at dine dæmpere kan arbejde med en belastning på 40 til 400 W. Altså minimum 40W, det tænker jeg ikke dine to spots i karnappen opfylder. Desuden står der i brugermanualen til dæmperne, at CFL, lysstofrør og LED pærer IKKE må tilsluttes. Men - som du selv oplever i badeværelset, så virker det, men LK står ikke inde for at dæmperen kan holde til det i længden.

Jeg har vedhæftet brugermanualen. Dimmer 400 UNI IHC_SA.pdf

Du kan prøve at sætte en dimbob, eller flere pære på. Hvis det ikke virker så skal du enten tilbage til halogen, eller skifte lysdæmper til Wireless Ø80 HW2.

Modtaget.. Tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok