Hop til indhold
  • 0

IHC Controller batteri lyser rød


Judgefarm
 Share

Spørgsmål

Hej alle

Vi er lige flyttet i et "nyt" hus med hvor der er en IHC Controller (820BA202). Der er ingen manual og vi har ikke fået intro til det.

I går aftes røg strømmen i lampeudtaget i midten af stuen og IHC Controlleren i skuret begyndte at blinke rødt ved batteri-ikonet. Vi kan nu ikke tænde vores lamper over spisebordet, hvilket er lidt kritisk med juleaften i morgen.

Jeg plejer nemt at kunne parre lampeudtag med de andre stikdåser, men nu sker der ingenting, når jeg trykker på A i loftet. Der er batteri i begge stikdåser, som er parret med udtaget. Er der batteri i lampeudtaget/loftudtaget, som skal skiftes, skal jeg skifte batteri koblet på IHC Controlleren eller hvad kan jeg gøre?

Håber at I kan hjælpe! Her er et par billeder af vores IHC Controller + Lampeudtaget, som ikke virker.

MVH

Tue

 

IMG_3770.jpg

IMG_3769.jpg

IMG_3767.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars1

Vi havde 3 pærer i før og skiftede til 5 pærer, som alle er 8 W stk. Kan det være rækkefølgen af dem eller at de ikke sidder ordentligt i? Lyset gik da vi ville tage første kabel + lampe af og har ikke været på siden. Har tjekket 4 andre lampeudtag og ingen af dem kan blinke rødt. Der er dog ikke noget sat i dem, så det forklarer det måske? Så hvis jeg sætter 1 lampe/pære med 20 Watt direkte i, så burde jeg kunne parre? Kan det være andet? :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har lige opdateret IHC Controlleren til nyeste firmware (ihc-2.7.220.fwf). Det gjorde dog ingen forskel. Der er ikke lys i alle 4 lampeudtag. Der sker altså intet, når jeg trykker på A, som jeg gjorde for at parre to kontakter for et par uger siden. Kan jeg tænde dem manuelt med softwaren eller kan jeg teste noget? Har sat en Halogen-pære i nu, men der sker ikke noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kravet er 20W belastning pr. wireless lampeudtag. Om det er 3*8W, 5*8W eller 1*20W gør ikke nogen forskel. Når lampeudtaget er linket er der fortsat et minimums krav på 20W for at det funger ordentligt.

Hvis du ikke bruger et lampeudtag, behøver der ikke være belastning på det, men du kan så få problemer med sluk alt etc. Så et wireless lampeudtag som ikke bruges, bør ikke være linket til en FB, medmindre det er et HW ver. 2 wireless lampeudtag.

Men ligesom Henning tror jeg mere på at der ikke er strøm på lampeudtaget. De gamle smelte sikringer på billedet er dog forsikringer. Dem bør du ikke pille ud. Hvis du gør det går strømmen i hele huset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars og Henning

Det virker nu. Jeg ved ikke hvor meget firmware-opdateringen gjorde, men jeg fik sat en hallogenpære i med 30 W og fik pillet lidt ved pendeladapter i skinnen. Pludselig virkede det. Mange tak for hjælpen!

Nu skal jeg dog lære at parre spots med en kontakt. Har I en guide til det? (: Har spots i en gang + toilet, som var koblet på samme kontakt, men de virker ikke nu og ved ikke hvordan jeg parrer dem igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Judgefarm skrev:

Nu skal jeg dog lære at parre spots med en kontakt. Har I en guide til det? (: Har spots i en gang + toilet, som var koblet på samme kontakt, men de virker ikke nu og ved ikke hvordan jeg parrer dem igen.

LK har nogle ganske fine vejledninger på deres hjemmeside. Du skal dog oprette dig som bruger, men det er gratis og de spammer ikke.

1 time siden, Judgefarm skrev:

og fik pillet lidt ved pendeladapter i skinnen. Pludselig virkede det. Mange tak for hjælpen!

Tænker du har løs forbindelse.

 

Men godt det virker, og julefreden kan sænke sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du har en IHC controller, giver det ikke mening at linke spots og kontakter direkte. De bør i steddet linkes med controlleren og deres funktion programmers her. Hvordan du linker wireless enheder med controlleren kan du læse i den PDF som bliver installeret sammen med Visual.

Derudover er jeg enig med Henning. Du har højst sandsynligt en løs forbindelse. Den bør du jagte når jule stresset har lagt sig. I væste fald kan den udløse en brand.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok