Hop til indhold
  • 0

Udvendig lys


HenrikLarsen
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg mangler en IHC Block med nedenstående funktion, da jeg ikke syntes at kunne finde en løsning der virker med standard blokkene. Jeg er ikke IHC Programmør og jeg får et slemt anfald af Tourettes hver gang jeg forsøger, når man kommer fra PLC verdenen og simple ting ikke virker som man mener det burde. Har prøvet 4-5 forskellige måde med standard blokkene, men der syntes altid at være et eller andet der ikke virker som ønsket. Det skal siges jeg ikke er IHC fan, overhovedet, hvilket gør det endnu mere pisse irriterende at prøve ting af der ikke rigtig lykkedes, så nu må experterne træde til, som der ikke er mig.

Udvendig Lys

Sæt udgang hvis Tid 1 er aktiv (eks. 16:00:00 til 23:59:59) &  Lux indgang er aktiv

Sæt udgang hvis Tid 2 er aktiv (eks 06:00:00 til 08:30:00) & Lux Indgang er aktiv

Sæt udgang uden for Tid 1&2 tændes på PIR indgang & Lux indgang er aktiv.

Håber det giver mening.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du kommer fra PLC verden, burde ovenstående være en smal sag for dig. I steddet for at forsøge at lave en FB som kan det du beskriver, kan du isteddet linke timer blokke med lux måler og PIR via AND blocke. Det bliver ikke kønt, men det vil virke og du kan nemt fejlsøge via serviceview. Det vil nærmest være som at programer PLC, bare med et andet programmerings interface.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvis du kommer fra PLC verden, burde ovenstående være en smal sag for dig. I steddet for at forsøge at lave en FB som kan det du beskriver, kan du isteddet linke timer blokke med lux måler og PIR via AND blocke. Det bliver ikke kønt, men det vil nærmest være som at programer PLC, bare med et andet program interface og det vil virke, ligesom du nemt kan fejlsøge via serviceview.

Tjoo, men problemet er jo at det ikke virker som en PLC. Jeg ville jo ikke bede om hjælp her hvis det bare lige var en smal sag. Som jeg skrev har jeg prøvet forskellige standard blokke og kan ikke lykkedes med dem, jeg har også prøvet at starte på at lave en blok, men vil ikke bruge en dag på at lave noget en anden har til at ligge i skuffen. Og nej IHC virker ikke som en PLC, så havde det kørt for længe siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, HenrikLarsen skrev:

Tjoo, men problemet er jo at det ikke virker som en PLC. Jeg ville jo ikke bede om hjælp her hvis det bare lige var en smal sag. Som jeg skrev har jeg prøvet forskellige standard blokke og kan ikke lykkedes med dem, jeg har også prøvet at starte på at lave en blok, men vil ikke bruge en dag på at lave noget en anden har til at ligge i skuffen. Og nej IHC virker ikke som en PLC, så havde det kørt for længe siden.

Jeg tror ikke helt du har forstået hvad jeg skriver. Hvis du vil kode en FB, så er der STOR forskel på LK IHC og PLC. Men hvis du LINKER forskellige FB'er sammen med AND og OR FB'er, så virker LK IHC præcis som en PLC.

Jeg er ikke i tvivl om at du har forsøgt dig med forskellige FB'er, men jeg tvivler på at du har forsøgt at linke dem sammen som jeg beskriver.
Hvis vi tager dit punkt 1 som eksempel, så skal du finde en timer FB. Udgangen på timer FB'en linker du til indgang 1 på en AND FB. Derefter linker du udgangen på din LUX FB til indgang 2 på din AND FB. Dette er præcist som hvis du programmer PLC. Ihvertfald hovedparten af de PLC'er jeg har haft fingerne i gennem tiden.

Men prøv den FB som Henning henviser til. Hvis den ikke kan det du ønsker, kan du jo altid prøve med mit forslag, ved at linke forskellige standard blokke via AND eller OR blokke.

Jeg vil ikke give mig i kast med at lave en FB for dig, da jeg ikke er sikker på hvad det er du egentlig ønsker at opnå.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok