Hop til indhold
  • 0

Drejeafbryder som input


Kim carlsen
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg skal have flyttet lyset i min lade over på IHC. 

Der er i dag de gode gamle drejeafbrydere til lyset, som jeg gerne vil bibeholde. Dels fordi de nærmest er uopslidelige men også fordi de passer til stikne.

Men findes der en funktionsblok, til kip, der kan bruges til disse, så man kan nøjes med at dreje dem en gang? Den skal kippe/pulse, ved skift fra on->off og off->on

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ikke mig bekendt, men den er nem at lave.

Opret en ny FB

I venstre side opretter du 1 indgang og 1 udgang, giv dem evt. gode navne.

Fra venstre til højre side, trækker du indgangen til hændelse og vælger ved ændring.

fra venstre side trækker du udgangen til program og vælger kip udgang. 
 

Færdig.

Tryk på esc. For at komme tilbage til dit Visual program. 
 

God fornøjelse. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Kim carlsen skrev:

Hej

Jeg skal have flyttet lyset i min lade over på IHC. 

Der er i dag de gode gamle drejeafbrydere til lyset, som jeg gerne vil bibeholde. Dels fordi de nærmest er uopslidelige men også fordi de passer til stikne.

Men findes der en funktionsblok, til kip, der kan bruges til disse, så man kan nøjes med at dreje dem en gang? Den skal kippe/pulse, ved skift fra on->off og off->on

Med denne løsning risiker du at lyset kommer ud af sync med din dreje afbryder. Brug i steddet en FB hvor udgangen følger indgangen. Jeg mener der er en standard FB som hedder noget i retning af følg indgang

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Normalt vil man forventer at når man drejer afbryderen i tændt position så tænder lyset, og når man drejer afbryderen i slukket position, så slukker lyset. Hvis du forsøger at genskabe det med kip ved puls når afbryderen skifter position, så skal der bare 1 genstart af controlleren eller anden drift forstyrelse til før afbryderen og lyset vil være ude af sync og lyset tænder når afbryderen stilles i slukket position og omvendt.

Jeg har ikke lige adgang til Visual, men det lyder til at være den rigtige FB du har fat i.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok