Hop til indhold
  • 0

Kan ikke installere IHC Administrator på computer og filen fremgår ikke i "software download" på "MitLK"


Mejland
 Share

Spørgsmål

Hej,

Mit overordnede issue er, at jeg gerne vil koble mit IHC til Home Assistant. Har fuldt div. guides til punkt og prikke, men mit IHC dukker ikke op i Home Assistant. Jeg mistænker, at der er nogle ting omkring Ip adresse / lan adgang. 

Jeg har en HC® controller Visual 2 - HW 6.1 installeret. Når jeg tilslutter USB kabel kan jeg ikke få forbindelse til den. Heller ikke når jeg i browser skriver "USB".

Efterfølgende har jeg forsøgt at installere software og firmware på nu, men der kommer "Administrator" ikke med og der er ikke "Javastarter", så hvordan kommer ind og ser mit netværk set-up ift. IP adresser osv., så jeg kan komme på Home Assistant. Der underligere er, at via IHC Remote app er der hul igennem jvf. nedenstående billede:

 

 

 

IMG_0346.thumb.PNG.92f9a76639fa849c618ad24cd13d12d3.PNG

 

Der underligere er, at når jeg tilgår "Visual" så tyder det på, at der på en eller anden måde er hul igennem via IP/ Lan jvf. nedenstående?

 

IMG_0348.thumb.jpg.82f584028ba0631d8492e7df3d758060.jpg

 

Nedenfor besked fra Home Assistant når jeg indtaster min IP adresse samt username/password:

 

image.thumb.png.49a3cdfef9cf9d3a88b25479923dde22.png

Har brugt alt for mange timer på det og kan simpelthen ikke hverken få adgang til Administrator eller få mit IHC på Home Assistant, så håber VIRKELIG en venlig sjæl han komme med lidt input.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det grundlæggende problem er sandsynligvis de gamle udløbne certifikater som LK bruger i deres software. De giver så forskellige fejl alt efter hvordan du forsøger at tilgå controlleren.

Hvis du kan forbinde med IHC app, så er der netværks forbindelse til din IHC controller, og du skal lede efter den manglende forbindelse mellem din home assist installation og IHC controlleren.
Jeg har ikke selv home assist, men andre har fået det til at virke ved at bruge HTTP i steddet for HTTPS i home assist konfiguration. Dermed omgår man de udløbne certifikater.
Alt efter hvordan dit lokal net er strikket samme, kan det også være et netværks problem mellem din IHC controller og home assist installation. Prøv evt. at bruge WAN addresse både med og uden WAN port nr'et. Husk også her at bruge HTTP i steddet for HTTPS.

 

Din problem med IHC administrator kan dels skyldes at du har en controller uden viewer. HW 6.1 fandtes i 2 udgaver. En med viewer og en uden. Man kan kende forskel da der på den med viewer står IHC Visual controller / Viewer, mens der på den uden kun står IHC Visual controller. Hvis den er med viewer, så er det sandsynligvis et java krypterings problem. Hvordan du løser det kan du læse mere om i tråden "Login mislykkes (Java problemer)" i FAQ fora'et.
Admin view og service view er ikke noget man installer på sin computer. Det er Java programmer som downloades hvergang og afvikles direkte uden at blive installeret. Det er imidlertid de færreste browser som idag understøtter afviklingen af Java direkte. Man er derfor nød til at gemme Java programmet og starte det manuelt bagefter. Her kommer java starter til hjælp da man så ikke skal bruge en browser for at download og starte Java programmerne. Men der står også mere om Java starter i den tråd jeg henviste til tidligere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Mange tak for svar!

1) Jeg kan godt få forbindelse til controller via IHC Remote (gamle app) både via WAN og LAN. Så det indierer, at der er hul igennem via netværket, ikke?

2) Tak, jeg må hellere lige læse tråden "Login mislykkes (Java problemer)" igennem, da jeg på ingen måde kan komme ind på Administrator eller Service view. Det er samme laptop som jeg burgte for et års tid siden, hvor jeg uden problemer kom derind via et USB kabel, så mystisk der ingen ting sker?!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1) Korrekt. Såfremt at IHC app og home assist er på det samme logiske netværk, bør du kunne bruge netværks informationerne fra din IHC app, til at tilgå IHC controlleren fra home assist.

2) Hvis Java er blevet opdateret på din PC siden du brugte den sidst kan det meget vel være årsag til at det ikke længere virker. Hvergang Java bliver opdateret overskriver den alle konfigurations ændringer du måtte have lavet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok