Hop til indhold

Mejland

Members
  • Antal indlæg

    21
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Seneste besøgende på profilen

Blokken med seneste besøgende er deaktiveret, og bliver ikke vist til andre

Mejland's Achievements

  1. Hej Lars, Mange tak for svar! 1) Jeg kan godt få forbindelse til controller via IHC Remote (gamle app) både via WAN og LAN. Så det indierer, at der er hul igennem via netværket, ikke? 2) Tak, jeg må hellere lige læse tråden "Login mislykkes (Java problemer)" igennem, da jeg på ingen måde kan komme ind på Administrator eller Service view. Det er samme laptop som jeg burgte for et års tid siden, hvor jeg uden problemer kom derind via et USB kabel, så mystisk der ingen ting sker?!
  2. Hej, Mit overordnede issue er, at jeg gerne vil koble mit IHC til Home Assistant. Har fuldt div. guides til punkt og prikke, men mit IHC dukker ikke op i Home Assistant. Jeg mistænker, at der er nogle ting omkring Ip adresse / lan adgang. Jeg har en HC® controller Visual 2 - HW 6.1 installeret. Når jeg tilslutter USB kabel kan jeg ikke få forbindelse til den. Heller ikke når jeg i browser skriver "USB". Efterfølgende har jeg forsøgt at installere software og firmware på nu, men der kommer "Administrator" ikke med og der er ikke "Javastarter", så hvordan kommer ind og ser mit netværk set-up ift. IP adresser osv., så jeg kan komme på Home Assistant. Der underligere er, at via IHC Remote app er der hul igennem jvf. nedenstående billede: Der underligere er, at når jeg tilgår "Visual" så tyder det på, at der på en eller anden måde er hul igennem via IP/ Lan jvf. nedenstående? Nedenfor besked fra Home Assistant når jeg indtaster min IP adresse samt username/password: Har brugt alt for mange timer på det og kan simpelthen ikke hverken få adgang til Administrator eller få mit IHC på Home Assistant, så håber VIRKELIG en venlig sjæl han komme med lidt input.
  3. Hej, Vi har 3 lamper udenfor i jorden som lyser op på et træ. Disse kan slukke/tænde vha. kontakt i køkkenet. Har også fået hul igennem til IHC Remote. Det kan nu ikke tænde/slukke og i 2 uger har det været helt slukket, hvor jeg ikke har kunne tænde på hverken kontakt eller App. Når jeg trykkede “tænd” i App hoppede den bare tilbage på “slukket”. Pludselig i forgårs da jeg trykkede tænd på kontakt, så tændte det igen - men nu er det modsatte problem, hvor jeg ikke kan slukke på hverken kontakt eller App. Den hopper bare tilbage på tænd “I” når jeg forsøger at slukke (uden der sker nogen ændringer). Jeg har forsøgt at “genstarte” ved at hive netværkskabel ud af controller, men det hjalp ikke! Vedlagt billede hvor i kan se set-up. Trykker jeg på sluk “O”, så sker der intet og den går bare tilbage til tændt “I”. Det er meget frustrerende - og 3 lamper i jorden lyser op konstant! Nogen ideer?!?
  4. Hej, I vores mellemgang er der installeret 2 x bevægelsessensorer så lyset automatisk tænder når vi nærmer os gangen (slukker automatisk efter 3 sek). Det sker ofte, at de blinker svagt rødt og dermed ikke virker, og så går der oftes nogle minutter eller en halv time før de virker igen. Det sker efterhånden nu et par gange om ugen. Nogen der ved hvad der er galt eller om de eller systemet blot er ved at stå af? Billede vedlagt. På forhånd tak Mvh Morten
  5. Det virkede bare ved at ændre til 8443 på App, Allan - tak!!! :-)
  6. Det er den nyeste App version eftersom den blev downloadet og installeret sidste uge. Når jeg bruger port :443, så rammer den min Synology NAS server, hvorfor jeg åbnede 2 andre porte (880 i stedet for 80 og 8443 i stedet for 443) eftersom jeg havde googlet mig lidt frem og tilbage og fandt en med samme issue her i forumet..
  7. Så er freden forbi... Prøver nu at connecte via WAN, men den kommer med nedenstående meddelse - også til trods for, at portforwarding burde være opsat korrekt eftersom jeg kan se "serviceview" når jeg indtaster min WAN adresse samt den åbnede port: http://5.103.249.199:880/ Har også IOS 11+ samt den seneste firmware til controller - nogen der ved hvad der er forkert jvf. nedenstående?
  8. Vil blot bekræfte, at det fandme lykkedes at komme ind på IHCRemote med jeres fantastisk råd/vejledninger :-) Så er næste step det sværeste - selve opsætning og "programmering" af hele systemet...
  9. Tak for hurtigt svar, Måske er det fordi, at der slet ikke er forbindelse ml. router og controller, da IP adresse 192.168.3.15 var den eneste ukendte som der havdeværet tilsluttet mit netværk når jeg kigger i routeren indstillinger - så antog det måske var den... Jeg har prøvet med splinter nyt cat7 kabel - men under "kablede forbindelser" på routeren kan jeg IKKE se noget selvom didoden i controlleren lyser nåt netværkskablet er sat i? Er der en andnen måde jeg kan finde ud af hvad IP adresse controlleren har på mit netværk - og om det er sat til og har forbindelse? Derudover bekræfter manualen Hennings påstand om, at min controller IKKE har viewer og jeg derfor ikke kan bruge IHC Remote? Modsat sagde sælger af huset, at han en gang kunne styre det hele via iPhone - så der må have været hul igennem engang. Se nedenstående fra LK manual, hvor der står at det ikke er muligt at anvende ICHRemote hvis ikke controlleren er med Viewer - mere om det hele er spild af tid hvis jeg ALDRIG kan få forbindelse alligevel?
  10. Hej Allan, På min router kan jeg ikke finde min controller under tilsluttede enheder til trods for, at de er forbundet via netværkskabel jvf. billede.
  11. Så fik jeg endelig adgang til en windows computer og har forsøgt igen. Har intet problem i at tilgå Visual via USB kabel og dermed ændre i opsætning, men ønkser at få IHC Remote på iPhone og under "Administrator" kan jeg IKKE komme videre - så et lille nødråb om hjælp til de meget kompetente folk derude :-) Nedenfor 5 billeder af min "opsætning" og jeg logger ind via "USB", da jeg ikke aner hvad IP adressen er til IHC controller eller port for den sags skyld. I må MEGET gerne kommentere, da det virkelig er frustrerende og har et brændende ønske om at få det på plads: 1) Som i kan se kan er nogle af funktionerne IKKE tilgængelige (udvisket) modsat selve manualen: 2) Jeg opretter mig som Administrator via mit IHC login fra LK's hjemmeside: 3) Jeg aner ikke hvad jeg skal indsætte af IP? blot min standard til min router? Jeg HAR kablet med RJ45 til Visual controller, men den fremgår IKKE på mit lokale netværk med seperat IP adresse (se kabelforbindelse på billede 5): 4) Jeg kan IKKE markere "Sceneview" som jeg skal, da denne funktion heller ikke er aktiv og "udvisket": 5) Et billede af min Visual som er forbundet med RJ45 kabel - den skal lyse orange? og alt ser OK ud? Håber virkelig, at jeg kan komme videre her fra, da jeg er gået helt i stå og frustrationerne kun vokser... :-) Ser frem til at høre fra jer.
  12. Hej, Nej det er en ny Huawei router med wifi6. Vi genstartede controller flere gange. Henviser til mit første billede som er taget fra deres manual. Alle dem der er i den blå markering som jeg har lavet er alle "udhviskede" så man IKKE kan aktivere eller vælge nogle af dem? Derudover er jeg i tvivl om hvad der skal indsættes nedenfor: " Eksempel:IP- adresse: 192.168.1.3 (er det min IP adresse på router som er 192.168.3.1 . se nedenstående billede fra min router)Web port: 80Sikker port: 443Undernetmaske: 255.255.255.0Gateway adresse: 192.168.1.1 (samme som ovenstående?) "
  13. Er vi ikke enige om, at så snart jeg har RJ45 kabel ml. controller og min router, så burde jeg kunne se enheden på mit netværk under routerindstillinger og controlleren får tildelt sin egen IP adresse som jeg efterfølgende skal port forwarde til? Tager gerne screensshots af mine Huawei router opsætning - men jeg kan simpelt ikke se, at der er forbundet noget overhovedet :-( Sætter virkelig pris på noget hjælp til dette, da det frustrerer os meget ikke at have adgang til noget af det..
  14. Tak for hurtigt svar! Jeg henviser blot til LK's manuelt til IHC Remote: https://www.lk.dk/globalassets/pdf/pdf-support/manual-ihc-remote1.5.1.pdf Iflg. den ligner det, at det SKAL være slået til før man kan burge IHC Remote jvf. nedenstående billede? Meget rart at vide om det virker inden jeg downloader deres app til DKK 250 :-)
  15. Hej, Vi har overtaget et hus fra 2007 med IHC installeret (Visual 2 i version 6.1) i 4600 Køge. Jeg har gennemlæst div. guides samt haft en elektriker på besøg med IHC erfaring. Det lykkedes at komme ind via USB, men jeg ønsker at få adgang via IHC remote på min iPhone, så det hele kan styres der fra. Vi kunne forbinde med USB via "Administrator", men vi kan IKKE aktivere IHC SceneView (nedenstående market med blåt er "inaktiv" og "udvisket"). Jeg tænker det måske har noget med IP opsætning at gøre', da den slet ikke kan finde forbindelse til trods fro, at controller er kablet direkte til Swtich m.m.? Elektrikeren kunne desværre ikke hjælpe. Til info sku' det være den nyeste firmware m.m. som er installeret. Jeg har desværre ikke windows computer eller USB kabel, så jeg søger virkelig en der kan hjælpe, da vi virkelig gerne vil have det til at fungere ordentligt - vi er meget frustrerede over det! Alle råd modtages gerne og håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe - naturligvis også mod betaling! Vi bor i 4600 Køge.
×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok