Hop til indhold
  • 0

Varmestyring med varmepumpe


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har en udfordring med gulvvarmestyring FB 5.2.05C.

Når setpunket er indenfor den indstillede hysterese pulser pumpeudgangen 5-10 sek on/off. Her på indgang 4.

Er der noget galt i LK's FB, for pulsvarme er indstillet til 7/20 min?

Slår jeg pulsvarme fra gør den det ikke.

Det resulterer i en masse varmekald on/off til varmepumpen da der vist også er en fejl i FB til pumpestyringen 5.2.03E.

 

image.thumb.png.e1321255f15e82721cc5dfcf1d029a01.png

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Siden LKs blokke har kørt i så mange år, tænker jeg umiddelbart ikke at det er dem der fejler. Men selvfølgelig muligt. 

Du har dobbelt temp. signal ind på dine blokke, et fra sensoren og så fra noget Log af temp, som jeg ikke umiddelbart forstår, kunne det være den der laver balladen. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Siden LKs blokke har kørt i så mange år, tænker jeg umiddelbart ikke at det er dem der fejler. Men selvfølgelig muligt. 

Du har dobbelt temp. signal ind på dine blokke, et fra sensoren og så fra noget Log af temp, som jeg ikke umiddelbart forstår, kunne det være den der laver balladen. 

 

Det er FB 5.3.01 log af temperatur jeg bruger..

Den er super nyttig når jeg skal holde øje med temperaturerne ifb. med indregulering. Men det kan da godt tænkes at det er det der laver balladen.
Jeg har et bryggers der ikke logges på den måde, så jeg har lige slået "log værdiskift" til i serviceview på pumpeudgangen af varme FB'en så jeg lige kan se om den også går on/off efter 5 sek.

Jeg har slået pulsvarme fra på alle varmestyrings FB og nu er der faldet lidt mere ro på dem, men der er stadig det problem at udgangen stadig går on/off en gang imellem selvom rummet er i frostsikret som rum 5 her i loggen.

image.thumb.png.562a7963539529a5d09a554b33831001.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Umiddelbart ser det rigtigt ud med signal fra temp sensoren til 2 indgange på hhv Varmestyrings FB og Log FB. Det ses ikke at der skulle være noget forbundet på/til/fra udgange fra Log DB. 
Måske Bjarne skulle smide hele sin program op istedet for screenshots. Så er det lidt nemmere at undersøge om der er fejl i FB eller sammenkoblingen. For ja det virker lidt mærkeligt at det sådan pendler on/off. Det er ihvertilfælde ikke korrekt. Uanset hvor årsagen så er.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Umiddelbart ser det rigtigt ud med signal fra temp sensoren til 2 indgange på hhv Varmestyrings FB og Log FB. Det ses ikke at der skulle være noget forbundet på/til/fra udgange fra Log DB. 
Måske Bjarne skulle smide hele sin program op istedet for screenshots. Så er det lidt nemmere at undersøge om der er fejl i FB eller sammenkoblingen. For ja det virker lidt mærkeligt at det sådan pendler on/off. Det er ihvertilfælde ikke korrekt. Uanset hvor årsagen så er.

Hej Lars.

Jeg lægger lige hele projektfilen op.

Det eneste jeg ikke har nået at teste endnu er at have en varmestyrings FB liggende uden nogen sensor på input for at se om det er FB'en det selv pendler on/off eller det er noget støj fra føleren (men dette skulle jo ikke betyde noget på output).

 

varmepumpe med gang.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok