Hop til indhold
  • 0

Udfald på Wireless


LTJ
 Share

Spørgsmål

Hej Igen

For en del år siden, lavede jeg et opslag vedr udfald på wireless.

 

Jeg har en fortrådet IHC-installation, men som dæmpere har jeg benyttet wireless kombidimmere, for at have muligheden for at kunne angive en procentuel dæmpning.


Jeg har siden vi fik det op at køre omkring 2015 haft udfald på wireless. Jeg har forsøgt af flere omgange at opdatere firmware osv. Det er supersvært at fejlsøge på, da det kun er periodisk, og der ikke fremkommer problemer i loggen.

 

Problemet er at wireless dimmerne ikke reagerer, hverken ved signal fra viewer eller signal fra kontakterne. Der er helt lukket. Ofte kan jeg tænde og slukke fortådede forbindelser, men altså ikke de wireless.

 

Setup:

Hardware: 6.2

Software: 2.8.4

IO version: 0.0.20

 

Jeg løser det som regel ved at logge på ihc-captain fra mobilen, og via administrator i captain genstarte controller. Efter genstart kører alt normalt igen.

 

Er der nogen der har et bud på et fiks?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 7.1.2023 at 18:28 , LTJ skrev:

Er der nogen der har et bud på et fiks?

Hos mig har wireless kørt fejlfrit i over et år.

Men jeg kender udmærket til de problemstillinger du har.
Hos mig hjælper det at flytte wireless antennen 20-50 cm hver gang det sker. Så kan man pludselig slukke lyset i huset igen.

Der må være noget interferens et sted. Selv har jeg en tyverialarm på 868 MHz, jeg ved ikke om den driller. Men jeg har læst på Facebook i IHC gruppen at gulvvarmestyringer der er trådløse kan forstyrre signalet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hos mig har wireless kørt fejlfrit i over et år.

Men jeg kender udmærket til de problemstillinger du har.
Hos mig hjælper det at flytte wireless antennen 20-50 cm hver gang det sker. Så kan man pludselig slukke lyset i huset igen.

Der må være noget interferens et sted. Selv har jeg en tyverialarm på 868 MHz, jeg ved ikke om den driller. Men jeg har læst på Facebook i IHC gruppen at gulvvarmestyringer der er trådløse kan forstyrre signalet. 

Tak Bjarne.

Det er et godt bud, men alarmsystemet er IHC og alt er fortrådet. Varmestyringen er IHC og er fortrådet.

 

Hav mig gerne i tankerne, hvis du finder årsagen til problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
32 minutter siden, LTJ skrev:

Tak Bjarne.

Det er et godt bud, men alarmsystemet er IHC og alt er fortrådet. Varmestyringen er IHC og er fortrådet.

 

Hav mig gerne i tankerne, hvis du finder årsagen til problemet.

Min oplevelse er at wireless netop bare kører deres show, så hvis du kan være heldig at finde en bedre placering af antennen når fejlen er der så kan du nok løse det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Lars1 skrev:

Hvis det er wireless version 1 dimmer, så er de temmeligt følsomme overfor den belastning som er tilsluttet dem. Er det ikke mindst 20W eller er der elektroniske transformatore indblandet, så kan det virke ustabilt. LED's er derfor nærmest dømt til at fejle på version 1 wireless dimmer

Jeg er i tvivl om version, men burde problemet så være permanent?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, LTJ skrev:

Jeg er i tvivl om version, men burde problemet så være permanent?

Nej. Specielt ikke hvis din belastning ligger lige omkring minumums belastningen.

Selvom der står f.eks. 10W på en LED pære, så bruger den aldrig præcis samme effekt. Det afhænger bl.a. af hvor varm den er, hvad den aktuelle spænding er (kan svinge mellem 207V-253V)

Udover det kan LK IHC controlleren kun kommuniker med 1 wireless enhed af gangen. Så hvis du har en enhed som har kommunikations problemer så vil denne bloker for kommunikation med andre enheder indtil den lykkes med kommunikationen eller timer ud. Hvis kommunikations problemmet skyldes for lavt effekt forbrug, så kan den godt stå med fuld signal styrke i Visual. Årsagen er at lave effekt forbrug giver huller i kommunikationen, fremfor lavt signal.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok