Hop til indhold
  • 0

Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren


Søren Nielsen1354922292
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har/havde et velfungerende system - well, nogle komponenter kører deres eget liv, med det har vi lært at leve med ...

Men nu er en kombiafbryder gået i fisk. Jeg har 5 trådlåse tænd/sluk kontakter på denne kombiafbryder (gang/entre), samt en sluk alt.

Jeg kan tænde alle steder, men jeg kan ikke slukke - kun en gang imellem med "sluk alt".

Efter genstart af controlleren (IHC Visual/Viewer), virker det en dag eller to.

I min LOG popper denne besked op konstant "Der er meldt fejl i kommunikationen med datalinje-controlleren".

Det har virket i flere år, og der er ikke foretaget ændringer.

Hvor skal jeg lede ?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Lofterpalle skrev:

Uden jeg har set den fejl før tænker jeg du kan teste om det wireless signal til enheden er god nok. 
Den skal helst være i det grønne område. Det gør du i visual i controller og test/link wireless på de 5 trådløse du har på kombiafbryderen.

 

1 time siden, Lofterpalle skrev:

Uden jeg har set den fejl før tænker jeg du kan teste om det wireless signal til enheden er god nok. 
Den skal helst være i det grønne område. Det gør du i visual i controller og test/link wireless på de 5 trådløse du har på kombiafbryderen.

Der er masser af signal, og alle batterier er friske.

Det har virket i mange år, og fejlen er kommet ud af den blå luft.

Den logger fejlen konstant - flere gange i minuttet, selv om intet røres.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Lars1 skrev:

Hvad er det for en controller du har og hvilken firmware ligger der i den?

Er det kun wireless som giver problemer?

FW: 2.7.220

HW: 6.1

IHC veiwer

Selve combi modulet gør det samme.

Jeg har lige forsøgt at hente projektfilen fra controlleren, og herefter genindlæse den, og lige nu virker det, men den sætter samme fejl i loggen hvert sekund.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FW 2.7.220 er ikke den mest stabile firmware. Mener det er 2.7.199 (versionen lige før 2.7.220) eller noget i den stil som er den mest stabile officielle FW til HW 6.1. En HW 6.1 controller kan dog også køre med seneste firmware til HW 6.2 controller. Det er bare ikke noget som LK nogensinde har supporteret.

Jeg har ikke selv set den fejl du har, men for mig lyder det mest som et problem med kommunikationen internt i IHC controlleren. Da viewer blev introduceret var det oprindeligt et eksternt modul, som så sidenhen blev bygget ind i controlleren. Såvidt jeg ved er det dog fortsat 2 seperate moduler internt i HW 6.x controlleren. Vieweren håndter alt extern kommunikation som web og wireless, mens datalinie modulet håndter I/O modulerne, RS485 bussen samt program afviklingen.

Den gode nyhed er dog at det er relativt let at udskifte controlleren. En Visual 3 controller koster omkring 6.000 + installation og programering, men alt kan forberedes så eneste nedetid er den tid det tager at pille den gamle controller ud af tavlen og sætte den nye ind. Alle I/O moduler, wireless enheder og RS485 enheder kan genbruges, med mindre det er meget gamle modems eller SMS gateways. Selv programmet kan flyttes direkte over. Dog skal alle wireless enheder genlinkes, og hvis man har brugt touch wireless produkter skal disse erstattes af 2 tast produkter med der tilhørende program ændring. Funktionelt kan de dog fortsat funger som touch enheder. Det skal bare kodes anderledes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok