Hop til indhold
  • 0

Levetid output 230 modul


Thygekm
 Share

Spørgsmål

Jeg skal til at opdatere det 24 år gamle IHC huset er født med.

I den forbindelse har jeg læst at output 230 moduler har en levetid på "Mere end 40000 stillingsændringer ved MAX belastning"

 

Matematikken siger at giver 4,5 tryk om dagen over 24 år, så de 40000 stillingsændringer er overskredet på nogle af relæerne.

Men vi har aldrig haft mere end 20W sparepære på nogle at relæerne, og af hvad jeg kan se på billederne fra de første ejere af huset, har de højst har 60w halogen udgangene.

 

Så nu er spørgsmålet om det er de 40000 skift i sig selv der slider på modulet, eller om det er belastningen under disse skift der er den vigtigste faktor?

Er der nogle af jer der har editing med gamle og/eller døde output 230 moduler?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Min IHC installation er kun ca. 17 år gammel, og jeg har ikke haft problemer med nogle af mine output moduler endnu. Hvis jeg skulle opgrade en 24 år gammel IHC installation, vil jeg nøjes med at skifte controlleren og og evt. dimmer da de har en korter levetid og man får flere muligheder med LED dimmer. Jeg vil ikke bruge tid på at skifte moduler som fortsat virker og hvor man ikke har brug for ny funktionalitet. Når de begynder at gå i stykker kan man skifte dem til den tid.

Den eneste grund jeg ser til at skifte moduler nu, er hvis man frygter at LK snart stopper med at sælge IHC, men så vil jeg overveje at erstatte hele IHC installationen med noget andet. Det er trods alt kun i Danmark at det fortsat bliver solgt. Carlo Gavazzi er nok det som ligner LK IHC mest, det sælges globalt, har modbus interface, udvikles fortsat og er stortset ligeså dyrt som LK IHC. Jeg har dog ikke nogen erfaring med det udover hvad jeg har læst mig til og fået at vide når jeg har talt med deres sælger på messer m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har indtil videre købt mig en controller, HW6.2.

Jeg en 15W (600mA) PSU.

Jeg har tændt alt på det gamle Term hakkebræt, og målt at anlægget trækker 353mA.

Jeg har ingen planer om at udvide tavlen, kun wireless.

Så jeg har lidt svært med at se, hvad jeg skal med en PSU der kan levere 3A?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis du har den lille 15w PSU, så er den oprindelige PSU sandsynligvis allerede blevet skiftet, og skal selvfølgelig ikke skiftes igen.

Nåååå, du tænker på den med køleribber, jeg tror min tavle er født med den lille PSU, der er umiddelbart ikke noget logisk sted den store kunne have siddet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 10.7.2022 at 22:11 , Thygekm skrev:

Nåååå, du tænker på den med køleribber, jeg tror min tavle er født med den lille PSU, der er umiddelbart ikke noget logisk sted den store kunne have siddet.

Korrekt, med et hus fra 1998 ville jeg forvente at det var den gamle med køleribber. Jeg er faktisk ikke klar over hvornår den lille 15w strømforsyning blev lanceret, men hvis den virker og alt er fint, så er der ingen grund til at skifte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok