Hop til indhold
  • 0

Røde udråbstegn


hmadsen
 Share

Spørgsmål

Skulle lige tilføje et par ting til min IHC controller og alt så ud til at gå som det skulle.

 

Efter jeg havde gjort dette trykkede jeg gem og da jeg så lige vil folde et rum ud ser jeg at der er et rødt udråbstegn og når jeg peger på en af enhederne så står der "LH IHC Wireless produkt linket til ukendt produkt"

Det står der så ved ALLE mine enheder, både trådløse tryk og trådløse lampesteder.

Jeg har googlet lidt og nogen snakker om "reset firmware" osv, men jeg har ikke gjort andet end jeg har gjort 100 gange før.

Det mest underlige er at alt tilsyneladende virker, incl. det jeg rettede da jeg sendte til controlleren sidst.

Alle knapper tænder og slukker som de skal og jeg kan også styre det via Home Assistant som jeg plejer.

Jeg har prøvet at slukke controlleren og så videre og forsøgt at læse projektet ud af controlleren, men hver gang får jeg de røde udråbstegn.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej hmadsen.

Jeg har haft præcis samme uheldige oplevelse som du beskriver.
Jeg har i øjeblikket samme hardware og firmware som dig, men jeg har også oplevet problemet med tidligere firmware 

Det er sket for mig ca.3-4 gange inden for små to år.
Jeg har måtte linke mine Wireless igen for at få de røde udråbstegn væk. Det er selvfølgelig træls, så det vil være rart om der findes en anden udvej.

Jeg synes at kunne konstatere, at problemet er opstå mens Controlleren er ved at blive opdateret samtidigt med at jeg arbejdede videre i Visual.

Jeg er ikke helt sikker på om det modvirker problemet, men nu laver jeg intet i Visual mens controlleren opdaterer og jeg har ikke oplevet problemet i de seneste 6-8 måneder. Jeg forbedrer løbende min opsætning så jeg opdaterer jævnligt controlleren.

Jeg er spændt på at høre mere om problemet og evt. løsningen herpå.

Redigeret af Lars C
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har set ovenstående problem på min Visual 2 controller (HW6.1). I Visual 3 har jeg pt. ingen wireless enheder, så der har jeg naturligvis ikke set problemet.

I Visual 2 er der kun den hårde vej og genlinke alle wireless enheder manuelt. Det havde jeg ikke lige tid til da jeg løb ind i problemet, så jeg kørte med fejlen i flere mdr. uden at det gav nogen problemer.

I Visual 3 burde man, som Mikkel skriver, kunne genskabe links ved at følge den medfølgende villedning til hvordan man gør dette. Jeg skriver med vilje burde, for fejlen lyder for mig mere som en korrupt wireless "database" hvor der godt nok er forbindelse til wireless enhederne, men hvor IHC controlleren ikke har det korrekte produkt nr. registreret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
32 minutter siden, Lars1 skrev:

Jeg har set ovenstående problem på min Visual 2 controller (HW6.1). I Visual 3 har jeg pt. ingen wireless enheder, så der har jeg naturligvis ikke set problemet.

I Visual 2 er der kun den hårde vej og genlinke alle wireless enheder manuelt. Det havde jeg ikke lige tid til da jeg løb ind i problemet, så jeg kørte med fejlen i flere mdr. uden at det gav nogen problemer.

I Visual 3 burde man, som Mikkel skriver, kunne genskabe links ved at følge den medfølgende villedning til hvordan man gør dette. Jeg skriver med vilje burde, for fejlen lyder for mig mere som en korrupt wireless "database" hvor der godt nok er forbindelse til wireless enhederne, men hvor IHC controlleren ikke har det korrekte produkt nr. registreret.

Jeg prøver at se om jeg kan grave den brugervejledning frem.

Jeg har dog opdaget i dag at i hvert fald eet sted virker knappen og Wireless lampeudtag ikke når der trykkes på knappen.

Underligt nok, så kan jeg sagtens tænde og slukke for lyset via Home Assistant, så reelt set må det vel være knappen som har tabt forbindelsen.

 

EDIT : Heureka.....

 

Controller - Indstillinger - Gendan og BUM, så er der ikke udråbstegn mere.

 

Den knap / lampested jeg skriver ovenfor ikke virker er også kommet med igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, Lars C skrev:

Hej hmadsen.

Jeg har haft præcis samme uheldige oplevelse som du beskriver.
Jeg har i øjeblikket samme hardware og firmware som dig, men jeg har også oplevet problemet med tidligere firmware 

Det er sket for mig ca.3-4 gange inden for små to år.
Jeg har måtte linke mine Wireless igen for at få de røde udråbstegn væk. Det er selvfølgelig træls, så det vil være rart om der findes en anden udvej.

Jeg synes at kunne konstatere, at problemet er opstå mens Controlleren er ved at blive opdateret samtidigt med at jeg arbejdede videre i Visual.

Jeg er ikke helt sikker på om det modvirker problemet, men nu laver jeg intet i Visual mens controlleren opdaterer og jeg har ikke oplevet problemet i de seneste 6-8 måneder. Jeg forbedrer løbende min opsætning så jeg opdaterer jævnligt controlleren.

Jeg er spændt på at høre mere om problemet og evt. løsningen herpå.

Du får lige et svar her også.

Jeg kørte :

Controller - Indstillinger - Gendan

Controlleren genstartede og vupti alt er tilbage til "normal"

Jeg mener ikke at have rodet med opsætning mens den uploader, der er her en kasse som "spærrer" for at jeg kan arbejde i visual mens den "uploader"

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok