Hop til indhold
  • 0

pir vision 3


LasseRav
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg har lige skiftet min gamle Dos programerede IHC ud med en Visual 3.

Jeg har i en gang 2 kip tryk, der tænder lyset i 3 min, samtidig er der en fuga pir 10 85 002 873 (købt 1999),
som jeg gerne vil have til at tænde lyset også og så slukke 3 min efter pir ikke ser noget mere.

Det virkede fint på den gamle styring, men nu har jeg problem med at få til at virke, lyset blinker for mig, hvad gør jeg galt :wacko:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Sidder ikke lige ved en PC med Visual, men styreform er her valgt: PIR, tænd og sluk. Hvad kan der ellers vælges og indstilles ? For måske betyder det at den tænder/slukker hver gang den får PIR signal, og ikke bare virker som Tænd og så sluk på Timer.

Nu kan jeg heller ikke huske om disse gamle PIR sender et puls signal, når den er aktiv, eller om det er et fast stående signal. For er det det første, skal der jo noget imellem til at “dæmpe” og omsætte signalet, eller der skal specifikt tages højde for det i FB programmeringen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 Lars og Henning

tak for jeres input, det er nu vist lykkedes mig af få det til at virke:).

jeg har brugt 1.4.09 som det billede jeg sendte tidligere, men så kørt pir tilstedeværelses indik. over på Tænd, samtidig med den går på pir.

nu ser det ud til at virke.

 

hilsen

Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lasse

Godt du fandt en løsning, selv om den lyder meget forkert og på ingen måde som funktionsblokken er lavet/tiltænkt. Du mister f.eks. de 15 sekunders spærring af PIR sensoren når du manuelt slukker.

Årsagen KAN være gammel data.

Prøv at lægge et helt tomt projekt i controlleren. Der er det du har når du åbner Visual. Genstart, og læg dit "rigtige" program op igen, men selvfølgelig uden den dobbelt konfiguration af Tænd.

Kunne det tænkes at PIRen er en Alarm PIR. En alm. Pir er NO (Normally Open) den giver et ON signal når den aktiveres. En alarm PIR er NC (Normally Closed) som giver et OFF signal når den aktiveres.

Selv om din løsning virker, vil jeg anbefale at du finder den egentlige årsag og retter den. Primært fordi dit program bliver næsten håbløst at arbejde videre med hvis du har flere af den type løsninger.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning

Tak for info og gode råd

Nu ved jeg ikke hvordan de nye Pir sonsorer virker, den her gamle model (1999) er blot monteret en med Ov og et input retur.

Jeg ved ikke om der var flere slags dengang, jeg kan prøve at lege lidt videre med det, nu virker det trods alt, og konen er glad igen, det giver jo lidt arbejdsro :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok