Hop til indhold
  • 0

Stikkontakt 505DA501, natsænkning


gerv
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Bare lige for at skære det ud i pap for jeg tror Allan har misforstået spørgsmålet lidt. 
Det er korrekt at man kan benytte stikkontakt udtaget i en Sluk alt funktion og dermed slukke for det tilsluttede. Men tangenten (trykket) på selve kontakten virker kun lokalt og kan kun styre kontakten. Den kan ikke indgår som et almindelig  tryk, hvorfra du kan aktivere og styre andet. 
Enheden virker kun som “modtager” og ikke som “sender” som andre wireless tryk og kombienheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak til Allan og Lars.

Jeg har nu koblet mit TV og andet elektronik til kontakten og det virker.

Mht. Lars indlæg var jeg opmærksom på problemstillingen. Jeg vil bruge den i en "sluk alt" når jeg tørner ind samt når jeg aktivere min Powermax tyverialarm når jeg forlader hjemmet.

Hvorfor jeg var nervøs for at bruge stikkontakten var, at en tilsvarende stikkontakt får min LED pære til at blinke når den er slukket. Jeg var ikke - og er fortsat ikke - sikker på om det er et fysisk relæ der bliver trukket eller om det er noget elektronik (transistor eller ?????) der bryder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Problemet med at din LED pære blinker når den er tilsluttet en wireless stikkontakt, skyldes at de "gamle" wireless enheder kræver en minimums belastning på 5-20W for at fungere, mens de "nye" ikke har noget krav om minimums belastning. Desværre kan man ikke ud fra produkt nr'et se om man har en "gammel" eller en "ny" wireless enhed i hånden, ligesom det ikke er alle wireless enheder som er blevet redesignet.

Med andre ord. En "gammel" wireless stikkontakt vil derfor virke fint med et fjernsyn m.m. da de tilsammen har en effekt som er højer end minimums belastning, mens din LED pære alene har en effekt som er for lav i forhold til minimuns belastningen. Sætter du en alm. pære eller noget andet på sammen med din LED pære, vil denne meget tænkeligt stoppe med at blinke når den er slukket.

Grunden til minimums belastningen er at styre elektronikken i de gamle wireless enheder "levede" af den strøm som løb gennem enhederne. I de nye enheder har de deres egen strømforsyning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok