Hop til indhold
  • 0

Bus lysdæmperstyring - ekstra efterløb til sluk virker ikke


Lars C
 Share

Spørgsmål

Jeg har desværre en underlig fejl jeg ikke kan finde.

Jeg har to rum (toilet og badeværelse) med PIR og lysdæmper styring.

Opsætningen ved Natdrift=off er i begge rum at lys tænder på PIR og er tændt på 100% (højt niveau) i 3 minutter. Herefter sænkes lysniveauet til 30% (lavt niveau) i 30 minutter ved indstilling "Trin høj/lav/+ekstra efterløb til sluk".

Opsætningen for hvert rum i Visual er tilsyneladende ens og FB (1.2.05.c) for hvert rum er sat til "ekstra efterløb til sluk", men "ekstra efterløb" virker nu kun i badeværelset. "Ekstra efterløb" har tidligere virket i begge rum men nu virker "Ekstra efterløb" ikke længere i toilettet og jeg kan simpelt hen ikke finde ud af hvad der er galt.

Når jeg laver en simulering i Visual ser det ud til at virke korrekt i begge rum. (100% lys i 3 minutter >30% lys i 30 minutter >sluk)

Men efter jeg har sendt projektet til Controlleren virker "ekstra efterløb til sluk" korrekt i Badeværelse: (100% lys i 3 minutter >30% lys i 30 minutter >sluk)

 Men i Toilet 1. sal virker "ekstra efterløb til sluk" ikke korrekt: Lyset tænder på rigtig nok på 100% i 3 minutter men slukker så her efter: (100% lys i 3 minutter >sluk)


Hvad gør jeg galt? Jeg er kørt fast, så jeg håber på lidt gode råd.

 

Mvh Lars

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tænker umiddelbart det er dine indstillinger den er gal med.

Prøv at gennemse programmet i serviceview.

Hvis du "bare" sender det nye projekt oven i det gamle, så henter programmet først dine aktuelle kørselsværdier, herunder dine indstillinger. Når det nye program er sendt, genindstiller den igen alle dine ønskede indstillinger. Så hvis du vil være sikker på at alt er som programmeret så send et tomt projekt over først.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg gætter på, at når du tænder lyset på Toilet 1. sal, bliver skumringsfunktionen i din PIR-sensor påvirket af lyset i rummet, så indgang Skumring går OFF.

Så slukker lyset nemlig som du oplever.

Det kan du nemt tjekke i Serviceview.

Har du evt. skiftet lyskilder, som giver mere lys og derved kan påvirke skumringsfunktionen i PIR-sensoren?

 

 

Vh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kære Henning og Torben

Tak for de rigtige gode råd som har hjulpet mig med at afklare mit problem.

I har være "spot on" i råd og vejledning, så jeg har kunne forstå og løse det egentlige problem. Tusind tak - fantastisk med den STORE ekspertise som I og dette forum rummer :).

Situationen er,  at jeg er ved at istandsætte huset og jeg får i øjeblikket lavet nye lofter m.v som bliver hvide. Det gamle loft var et listeloft i træ, det vil sige at det gamle loft var noget mørkere end det nye hvide loft.

Det nye hvide loft giver mere lys og dette påvirker PIR'en så den skumrings-indstilling der tidligere var rigtig nu er forkert. Så pas på med at male loftet hvidt:D - det kan snyde ....

Nu har jeg ændret på PIR'en så skumringsfunktionen nu passer til det nye hvide loft og alt virker nu igen korrekt som før.

Mvh Lars

 

 

 

Redigeret af Lars C
SkriveFejl
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok