Hop til indhold
  • 0

Ny router IHC controller på switch


Thomas.Th
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har fået ny internet udbyder samt router. Har en unifi switch hvor min ihc sontroller er tilsluttet. Men når jeg går ind i unifi controller kan jeg ikke se min ihc - altså den sidder i port 3 på switch men dukker ikke op. 

Den skulle jo gerne komme frem med et nyt ip. 

Har prøvet at genstarte IHC controlleren et par gange uden held.

Hvad gør jeg forkert?

Skærmbillede (88).png

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Problemet kan være at din nye router laver et andet lokal-net end din gamle router. IHC Controlleren har et manuelt indtastet IP-nummer og dette IP-nummer skal passe til det lokale net som din router laver.

Du skal du kontrollere om din din nye router laver det samme lokale net som du havde med din gamle router.

De tre første tal i IP-nummeret (altså f. eks. 192.168.1) SKAL være ens på både router og controller for at du kan se controlleren på dit lokale netværk.

Hvis din nye router laver et andet lokalt net og f.eks. har IP-nummeret 192.168.0.1 kan du ikke se din controller på dit nye lokale netværk. Hvis dette er tilfældet skal du manuelt ændre controllerens IP-adresse til f. eks 102.168.0.3 eller også skal du ændre det netværk som din router laver så det matcher til din controller.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Lars C  korrekt skriver så har IHC controlleren et manuelt indtastet IP nummer, hvilket betyder at det er controlleren der fortæller ruteren hvilken IP den har. Og det gør den kun én gang, nemlig under opstart. Jeg mener også at den gør det du ændrer adressen, men er ikke sikker. Du skal derfor også genstarte din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 10.12.2021 at 09:30 , Thomas.Th skrev:

og i havde ret.. Så længe siden jeg har pillet ved det.. Satte en bærbar op med IHCStarter og tilgik den via usb. ændrede ip i controller inden for routers ip range så nu spiller det. Tak gutter! dog syntes jeg det er underligt jeg ikke kan se den i min router under "connected devices"

Skærmbillede (90).png

Er det ikke den sidder på Switch port 3?

Anyway det jeg har gjort hos mig (jeg har også ubnt) er at sætte DHCP serveren op til at give IHC Controlleren en statisk ip på baggrund af dens mac adressen. Det gør ikke andet end at mit OCD får ro da jeg så kan se den på UBNT sofwaren også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok