Hop til indhold
  • 0

Hjælp til programmering efter FW upgrade


emsedk
 Share

Spørgsmål

Hej med jer,

I forbindelse med overtagelse af nyt hus, valgte jeg at opgradere FW på IHC controller.

Jeg har ikke tidligere erfaring med programmering i IHC, og efter at have opdateret til ny FW på Controller, kan jeg se at nogle af de FB'er der er brugt oprindeligt (FB 9.x går igen rigtig mange steder) ikke er er tilgængelige i den version jeg har opdateret til (2.8.4 - HW 6.2). Derfor tør jeg ikke gå all-in i en helt ny programmering uden hjælp.

Så jeg vil høre om der nogen der har tid og mulighed for at hjælpe mig igang, med alternativer til 9.x mv?

Jeg er bosat i Måløv på sjælland, og det kan enten være fysisk eller remote.

De bedste hilsner 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er sikker på at der er andre som kan hjælpe dig bedre end jeg har tid til. Men her er lige nogle korte tips og informationer.

Jeg vil kraftig råde dig til at læse LK IHC viledningen. Du finder den under hjælp i Visual. Den har en meget enkel forklaring på hvordan du programer LK IHC m.m. incl. hvordan du programmer og tester programmet offline inden du lægger det op i controlleren samt hvordan du laver backup af programmet i controlleren så du nemt kan rulle tilbage hvis det går helt galt.

Firmwaren indeholder ingen FB's. De ligger alle i Visual. I de nye versioner af Visual er der nogle dimmer FB's m.m. som er fjernet. De er dog fortsat understøttet af firmwaren så der er ikke noget problem hvis de er brugt i dit program, ligesom du kan kopier dem og bruge dem flere stedder hvis du vil. Det er først i Visual 3/HW 7.x controlleren at understøttelse af de ældre dimmer funktioner m.m. er fjernet i firmwaren.

FB 9.x er bolligpakke FB's så vidt jeg husker. Bolig pakken kan downloades på LK support website.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FB 9.x er IKKE en del af standard FBerne til IHC. De skal derfor, som Lars1 korrekt skriver, hentes fra LK.dk

De findes i 2 versioner 9.1 Standard og 9.2 Bolig.

Begge serier er "Status" orienteret hvilket giver dig mange fordele frem for de "almindelige" FBér der ikke husker boligens aktuelle status. Dermed ved de ikke om I er hjemme eller gået i seng. Denne funktionalitet vil du have meget svært ved at genskabe med de almindelige blokke.

Jeg kan sagtens hjælpe dig, men prøv først at læse vejledningen og hent funktionsblokkene fra lk.dk.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars og Henning,

Tak for jeres hurtige respons, har lige været lidt off på grund af sygdom. Jeg havde overset at bolig fb`erne kunne hentes på deres hjemmeside, nu hvor jeg har kigget en ekstra gang kan jeg se at de findes - perfekt :)

Jeg kigger igennem og rækker ud til jer hvis (når :) ) spørgsmål opstår.

Igen tusind tak, der ikke noget bedre end fora som disse hvor folk er flinke til at hjælpe. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok