Hop til indhold
  • 0

IHC Controller login via netværk


Sejer
 Share

Spørgsmål

Hej.

Der er sket noget mærkeligt. Jeg har fint kunne logge ind på min IHC controller via netværket, men nu kan jeg pludselig ikke.

Jeg har Unifi setup herhjemme, hvor netværket er delt op i flere sektioner, med Main, IoT osv. Men alt har tidligere fungerede fint. Desuden er computeren som jeg forsøger på, og IHC controlleren på samme netværk.

Jeg kan ikke logge på Administrator, ServiceView mv. Men jeg kan sagtens logge på via Visual og redigere osv over netværket. Jeg kan ligeledes logge ind på administrator mv. via USB.

Jeg har selvfølgelig tjekket mine firewalls, men kan ikke finde noget der, som skulle forhindre det. Jeg har prøvet at lave en ny bruger for at se om der var noget galt der. Jeg har prøvet at resettet netværket.

Når jeg forsøger at logge ind, siger den bare  Forbindelsen bla bla bla "Mislykket"

 

Hjjjæææælllpppp plz :)

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
25 minutter siden, Sejer skrev:

Hej.

Der er sket noget mærkeligt. Jeg har fint kunne logge ind på min IHC controller via netværket, men nu kan jeg pludselig ikke.

Jeg har Unifi setup herhjemme, hvor netværket er delt op i flere sektioner, med Main, IoT osv. Men alt har tidligere fungerede fint. Desuden er computeren som jeg forsøger på, og IHC controlleren på samme netværk.

Jeg kan ikke logge på Administrator, ServiceView mv. Men jeg kan sagtens logge på via Visual og redigere osv over netværket. Jeg kan ligeledes logge ind på administrator mv. via USB.

Jeg har selvfølgelig tjekket mine firewalls, men kan ikke finde noget der, som skulle forhindre det. Jeg har prøvet at lave en ny bruger for at se om der var noget galt der. Jeg har prøvet at resettet netværket.

Når jeg forsøger at logge ind, siger den bare  Forbindelsen bla bla bla "Mislykket"

 

Hjjjæææælllpppp plz :)

Det kan være Java der driller. Prøv Mikkels IHCStarter (jemi.dk)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du har formentlig Java installeret på din pc, og den forhindrer brug af protokollen TLSv1.0, som IHC controlleren bruger.

Du kan enten afinstallere Java eller ændre settings, så denne protokol er gyldig. Man skal muligvis ændre flere steder, og det er beskrevet i en separat tråd her på sitet.

Der vil formentlig på et tidspunkt komme en ny firmware til hw 7, som bruger TLSv1.2 eller TLSv1.3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Sejer skrev:

WOW, Det er nice.. Der bliver donation herfra :) - Det hjalp, så det må være noget med Java.. Jeg takker for hjælpen

Jeg får dog en del fejl i det program, andre end mig som får det?

 

2021-08-27_12h40_07.png

2021-08-27_12h51_25.png

Den der fejl kan skyldes du skal give adgang som beskrevet på siden. Se herunder. Hvis det stadig driller vil jeg rigtig gerne prøve at løse det sammen med dig men så skal du lige sende en privat besked.

VIGTIGT: Du skal fjerne flueben/kryds ud for "Spørg altid, før denne fil åbnes" for at programmet virker

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Den der fejl kan skyldes du skal give adgang som beskrevet på siden. Se herunder. Hvis det stadig driller vil jeg rigtig gerne prøve at løse det sammen med dig men så skal du lige sende en privat besked.

VIGTIGT: Du skal fjerne flueben/kryds ud for "Spørg altid, før denne fil åbnes" for at programmet virker

Jeg trykkede bare ja til begge. Så køre det fint

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok