Hop til indhold
  • 0

Kipfunktion på kombirelæ


Lyrakken
 Share

Spørgsmål

Jeg vil gerne bruge et batteritryk til at styre et kombirelæ, der skal erstatte en kipafbryder.

Jeg har 3 kipafbrydere til samme lampe på 1. Sal hvor jeg gerne vil erstatte den ene med et kombirelæ, der kan fjernstyres af et batteritryk i stueetagen.

er det muligt at sætte et wireless kombirelæ op med kip-funktion som “stand alone”.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 7.8.2021 at 23:16 , Lyrakken skrev:

Jeg vil gerne bruge et batteritryk til at styre et kombirelæ, der skal erstatte en kipafbryder.

Jeg har 3 kipafbrydere til samme lampe på 1. Sal hvor jeg gerne vil erstatte den ene med et kombirelæ, der kan fjernstyres af et batteritryk i stueetagen.

er det muligt at sætte et wireless kombirelæ op med kip-funktion som “stand alone”.

Nu skriver du "kipafbryder", hvis det er fordi du har et kiprelæ sidende i din installation og kun vil erstatte et kip-tryk og så beholde dit kiprelæ, kan du ikke gøre det. Så skal dit kiprelæ fjernes og alle andre tryk end dit kombirelæ skal erstattes af batteritryk, men det kan være at jeg ikke har tolket dit spørgsmål korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 12.8.2021 at 17:21 , Lyrakken skrev:

Det er fordi jeg har kiprelæ i lampeudtaget.

Jeg vil gerne styre med en enkelt tangent.

Jeg har så set at jeg kan bruge wiser afbrydere istedet, og programmere via gateway.

Du kan ikke bruger Wiser sammen med IHC. 

Du kan heller ikke bruge IHC-Wireless stand alone uden controller sammen med et mekanisk kiprelæ.

Skift lampeudtaget til et wireless relæ og skift dine kip-tryk ud med IHC Vireless 2-slutte batteritryk og fjern kiprelæet..

Eller skift det ene kip-tryk men en kombi relæ og skift de andre kip-tryk med batteritryk og fjern kiprelæet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 16.8.2021 at 13:54 , Bjarne Sørensen skrev:

Du kan ikke bruger Wiser sammen med IHC. 

Du kan heller ikke bruge IHC-Wireless stand alone uden controller sammen med et mekanisk kiprelæ.

Skift lampeudtaget til et wireless relæ og skift dine kip-tryk ud med IHC Vireless 2-slutte batteritryk og fjern kiprelæet..

Eller skift det ene kip-tryk men en kombi relæ og skift de andre kip-tryk med batteritryk og fjern kiprelæet.

Det virker som en noget omkostningstung løsning, når det jeg vil bare er at tilføje et fjerntryk.

Jeg har ikke ihc i forvejen, og mente derfor at wiser løsningen kunne bruges.

derved skulle jeg blot have et batteritryk, et kombirelæ og en gateway.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Lyrakken skrev:

Det virker som en noget omkostningstung løsning, når det jeg vil bare er at tilføje et fjerntryk.

Jeg har ikke ihc i forvejen, og mente derfor at wiser løsningen kunne bruges.

derved skulle jeg blot have et batteritryk, et kombirelæ og en gateway.

Jeg ved ikke hvad Wiser koster men med IHC wireless kan du få tre tryk og relæenheden for 1000 kr

A62C0DC6-6840-448B-8637-E1003548876F.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok