Hop til indhold

Min Tavle


Recommended Posts

hvad er årsagen til at du her en gammel porcelæns sikring installeret ?Og hvordan er det med automat sikringer, og HPFI for den sags skyld ... Er det ligemeget om man forsyner i toppen at relæet eller i bunden ?Jeg spørger da jeg arbejder i industri hvor vi har store eltavler, der har vi altid forsyning i top af automat sikringer og forbrug i bunden....
Link til kommentar
Del på andre sites

hvad er årsagen til at du her en gammel porcelæns sikring installeret ?
Som du kan se på ledningerne' date=' så sidder sikringerne som det der kaldes Tarif sikringer. Nogen Elforsyninger kræver dette. Ukendt af hvilken årsag.
Og hvordan er det med automat sikringer' date=' og HPFI for den sags skyld ... Er det ligemeget om man forsyner i toppen at relæet eller i bunden ?Jeg spørger da jeg arbejder i industri hvor vi har store eltavler, der har vi altid forsyning i top af automat sikringer og forbrug i bunden....[/quote']Dette afhænger af hvilken type du arbejder med. Hvis du kigger på diagrammet på dit relæ/sikring, så skal din forsyning ind, således at afbryderen i komponenten kan fjerne strømmen fra de aktive dele i relæ/sikringen. Hvis du så kigger på et HPFI-relæ f.eks. så vil mange af dem skulle forsynes i toppen, mens sikringer skal forsynes i bunden.
Link til kommentar
Del på andre sites

Grunden til at der ikke er beskrevet noget i stærkstrømsbekendtgørelsen kunne måske være fordi det anses som totalt utænkeligt at nogen finder på at montere vandbårne anlæg direkte "inde" i tavlen, hvilket man må sige at der er gjort her !I det hele taget tvivler jeg på at denne tavle ville kunne klare et eftersyn fra sikkerhedsstyrelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Grunden til at der ikke er beskrevet noget i stærkstrømsbekendtgørelsen kunne måske være fordi det anses som totalt utænkeligt at nogen finder på at montere vandbårne anlæg direkte "inde" i tavlen, hvilket man må sige at der er gjort her !I det hele taget tvivler jeg på at denne tavle ville kunne klare et eftersyn fra sikkerhedsstyrelsen.
Hvorfor mener du der er vandinstallationer "inde" i tavlen ? Det jeg kan se på billedet er nedderst til højre er en mulig vandledning( eller måske jordvarme) som endnu ikke tilsluttet noget. Der er ihverttilfælde ikke noget der fortsætter op i installationskanalen.Og øverst til højre ligger der en fordeler (igen udenfor tavlen og installationskanalen). Det ser muligvis ud som om vandinstallationen kunne fortsætter ind i kanalen, men det er nok en forhastet konklution at drage på det forliggende grundlag. Mon ikke vandet bare fortsætter op ad de 3 afgreninger og der er en "prop" i enden af messing afgreningen.mht sikringerne: Det er da altid rart at have en lokal hovedsikring, så man ikke skal have ulejliget elforsyningen for at skifte sikringen i gadeskabet. Mange har installeret den type der hedder "TYTAN" da den samtidig kan fungere som hovedafbryder og "sikringsholder"
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
Niels Nissen skrev:
Hvad er tanken bag alle trykkene ved tavlen?
Det er ikke tryk der sidder' date=' i kanalerne, men wireless lysdæmpere. De sættes blot ind i "serie" på de afgange der skal dæmpes og kan så styre lyset umiddelbart uden brug af 24v output moduler og anden kabling.Når der er mange der sætter dem i/ved tavlen skyldes det bla. det er nemmere at programere/linke dem da man undgår at skulle rende hele huset rundt med stiger. De er også monteret i 1½ moduls dåser hvilket giver mere plads til kablingen og mulighed for at markere/opmærke dem på tekstfeltet.Men 17 stk. :woohoo: Det er afligevel en hel del.[/quote']Hej Jeg er ny her og vil lige tillade mig at spørge til ovenstående citat..hvorfor skal man sætte dæmperen i serie med en udgang? Jeg skal til at lave IHC hjemme og har bestemt mig for at bruge wireless dæmpere på samme måde som der gøres her. kan man evt få lov til at se hvordan det programmeres?M.v.h. Thomas
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Cruiser79 - og velkommen til IHC-user.Det er ikke nødvendigt at montere dimmere på et 230V outputmodul. Det var en formulerings/skrive fejl.Der er som sagt ingen forskel på hvor i installationen wireless dimmerene rent fysisk bliver monteret:Tavle (fase) - ledning - dimmer - ledning - forbrugsgenstand --- retur til tavle (0)Rent programeringsmæssigt så prøv at finde nogle af folks oploadede programmer herinde, eller hent standardhus FB fra LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Cruiser79 - og velkommen til IHC-user.Det er ikke nødvendigt at montere dimmere på et 230V outputmodul. Det var en formulerings/skrive fejl.Der er som sagt ingen forskel på hvor i installationen wireless dimmerene rent fysisk bliver monteret:Tavle (fase) - ledning - dimmer - ledning - forbrugsgenstand --- retur til tavle (0)Rent programeringsmæssigt så prøv at finde nogle af folks oploadede programmer herinde' date=' eller hent standardhus FB fra LK.[/quote']Hej tak for det og tak for det hurtige svar. :) jeg tror godt at jeg kan hitte ud af at programmere det så jeg kunne bare ikke lure hvordan jeg skulle gøre hvis der også skulle en udgang med ;)vh Thomas
Link til kommentar
Del på andre sites

@Cruiser: Det kan dog godt være en fordel at have wireless dimmer på en udgang.Dette er hvis du skal dæmpe få LED pærer' date=' og ikke kan komme over minimum belastningen. Så kan lampen ikke slukke. Og det kan man så alligevel få den til ved at afbryde udgangen...[/quote']Hej IHCbob og tak for dit svar umiddelbart skal jeg ikke have LED pærer på. men det kan jo være at det kommer. men så må jeg tage den derfra. Skal man så programmere den til at sætte en udgang når man tænder samtidig med dæmperen?vh Thomas
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok