Hop til indhold
  • 0

Lys tænder automatisk


Chris B
 Share

Spørgsmål

Godmorgen i forummet,

 

Jeg har for nyligt ændret mit program, tilføjet et input og et output modul, dette er for at kunne styre noget gardin.

Her efterfølgende er der et par wireless dimmer der har tændt automatisk, en i køkken og en i soveværelset, den i køkkenet et par gange(muligvis er den stoppet igen), men den i soveværelset gør det en til to gange i døgnet. (den justere til forud-indstillet styrke)

Jeg har intet ændret i FB for denne dimmer, samt både uploaded program til controller flere gange og genstartet manuelt, Jeg har også haft den frakoblet helt et par minutter.

Er der nogen der har en ide til hvad der sker, og en eventuel løsning på problemet.

IHC Visual Controller 2

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nej dine wiresless enheder forbliver linket.

Konkret:
1. Tag en backup af nuværende program. 
2. Upload et tomt program til controlleren, (gøres nemmest ved at starte Visual uden at loade noget program ind, og så bare tryk "send til controller"). 
3. Upload derefter din backup af eksisterende program.

Jeg har selv gjort dette flere gange, når jeg synes der er noget der ikke reagere som det skal. Og jeg har ingen problemer haft med wireless enhederne eller andet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Kandersen skrev:

Som jeg forstår det er de linket korrekt, og virker. Men de virker også (tænder/slukker) når de ikke skal. 

Det er også sådan jeg har forstået det, men når dine gode råd ikke har givet det ønskede resultat, så er man nødt til at søge længer ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja men det er fordi du skrev, "hvis der er udråbstegn". Jeg ville ikke forvente at der er udråbtegn, når de virker :)

Anyway, jeg er med på hvad du mener du. Han skal unlinke dem, slet programmeringen, og derefter linke dem på ny, og så lave ny programmering. 
Og du har helt ret i, at det selvfølge kan være adresserne til de wireless enheder er blevet rodet sammen med de nye adresser der er kommet til, pga de nye moduler, (eller bare rodet sammen). Det ville selvfølgelig forklare en del. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Godmorgen, Tak for alle de fine råd.
Så efter at have pillet input modulet fra, ser alt ud til at være tilbage til normalt, og det er uden at ændre i programmet til og med..

Så jeg må have kigget på det modul, det skal lige siges at det er et lettere modificeret modul, med Sonoff wi-fi moduler installeret, så det er nok ikke uden grund. 
Dog undre jeg mig over den aktivere soveværelset, da dette ikke er med i programmeringen.

 

image.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok