Hop til indhold
  • 0

Kommunikation til en PLC


Nimad9
 Share

Spørgsmål

Hej alle!!

 

Går med ideen om, at mit hjem en dag skal være mere automatiseret og overvåget Drømmen er at programmering skal foregå i en anden PLC end en IHC controller, dog er der mange af IHC komponenterne som mange lækre funktioner. Derfor ville jeg hører om der er nogen herinde, som har prøvet at trække data’en fra IHC controllere over i en anden PLC, og den anden vej, via Modbus eller anden kommunikations form?

 

Har aldrig arbejdet med IHC men yderst spændende, dog kender jeg mere til anden software, så ville være fedt hvis jeg kunne bruge den PLC.

 


Hilsen

 

Nico

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja, det er der flere, som har gjordt ved at lave reverse engineering på IHC SOAP protokol. Se eksempelvis openHAB her og IHC Captain her. Info om integration til Home Assistent er her.

Mht. Modbus kender jeg ingen, som kan kommunikere fuldt ud til IHC denne vej via RS485. Enten fordi det ikke er muligt, eller også fordi protokollen ikke er tilgængelig. Og der er ingen mulighed for reverse engineering via fx ServiceView.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Nico

Velkommen til IHC-user.

IHC controlleren har ingen problemer med at opfylde dine ønsker, så hvis det "bare" er for at overvåge og automatiserer huset, vil jeg anbefale at du bliver i IHC verdenen.

I stedet bør du overveje hvilke fysiske komponenter du skal bruge i de enkelte rum, f.eks. kan en bevægelsessensor bruges til automatiserer lys, varme og gardiner. Magneter i døre og vinduer fortæller anlægget om de er åbne eller lukkede, dermed får du sikkerhed for at du ikke forlader hjemmet med åbne vinduer.

Behovet for fysiske komponenter kan dog blive en udfordring, især hvis huset er bygget. Hvis du ikke kan trække kabler, så skal det hele være trådløst som "måske" også virker, og jeg skriver bevist måske, da der er mange der har oplevet problemer med manglende, dårlig eller forstyrret signal.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok