Hop til indhold
  • 0

Sluk alt


Jacob Michaelsen
 Share

Spørgsmål

Jeg er ved at forsøge at lave en sluk alt tast men jeg har udfordringer med de dimmers vi har i huset. Jeg forsøger at aktivere "Soft luk" men det virker ikke. Jeg mistænker at det fordi opsætningen ikke korrekt (fysiske). Så vidt jeg kan gennemskue (fra https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98209_01.pdf) skal klemme 2 være monteret men det er den vist ikke så Sluk alt viser ikke konfiguret.

Mit spørgsmål er så, kræver det også at der er ledning montoret helt ude fra kontakten hen til IHC installationen?

Dimmer.png

87807400_487173835503691_8803885312653656064_n.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Korrekt der er ikke monteret noget til styre klemmerne på dimmere, så de virker kun som 1 tast betjente.

Ideelt skal du have forbundet hver dimmerklemme til hver sin udgang på et 24v outputmodul.

Er det kun en fælles slukalt du er ude efter kan du nøjes med at koble dem alle sammen på 1 udgang og lave styringen i Visual software. Det er måske ikke ideelt, men vil kunne løse opgaven/problemet.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I øvrig er det bemærkelsesværdig at se, at flere dimmere vender på hovedet, trods at det meget specifikt står i vejledningen, at de ikke må. 
Jeg kan godt gennemskue hvorfor, da det er åbenlyst, der er skiftet dimmer, og LK lavede netop om på klemmebesætningen top/bund fra de ældre til de nyere. (skide smart af LK (NOT!)). Mine tavler havde samme problem. Der havde elektrikeren dog ikke valgt at sætte dimmerne på hovedet, men derimod forlænge svagstrømledningerne med muffer (Huh!!), trods det at han blot havde behøvede at trække nye på max 50cm pr ledning. Men okay, det var også 12 stk dimmere :angry: 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok