Hop til indhold
  • 0

Openhab 2.5 mod Visual v.3


A. Johansen
 Share

Spørgsmål

Hej kloge openhab hjerner

Jeg er ny i programmering/opsætning af openhab.

Jeg har en openhab 2.5 som henter værdier fra min visual3 controller, jeg har sat ihc bindingen op, og i/o fra controlleren bliver hentet.

Jeg har herefter fra things oprettet diverse items.

Problemmet er at disse items ikke opdatere værdien når punktet i ihc controlleren ændres, men man kan godt betjene items fra openhab hvor controlleren så reagere.

Jeg har læst mig til at man skulle kunne rette læse/skrive rettighederne i items filen, men jeg kan ikke finde filen, påtrods af at items er oprettet via paperUI?

Hvad gør jeg forkert?

 

Mvh. Arne Johansen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du har lavet dine items i PaperUI, så har du IKKE en items fil. Så lad vær med at lede efter den :)

Mht til dit egentlige problem, så er det ikke i items du finder "direction", men derimod i channel. Så vælg en channel, så kan du se. Jeg er dog ret sikker på, at medmindre du har manuelt ændret den, så burde den står til read/write, da det er default. 
Så noget andet må være galt med dit setup.. Har du tjekket loggen? Og i øvrig, hvor ser du at du ikke modtager opdateret værdier?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som @Kandersen korrekt skriver, så bliver der ikke oprettet nogle filer, når du bruger paperUI grafisk menu. Derimod bliver det gemt i en lokal database. Ikke alle muligheder er tilgængelig i denne menu, men kun via filer.

Derfor støder du hurtigt ind i en begrænsning, og dermed skal du alligevel bruge filer, og det er også meget nemmere. Fx. copy/paste af linier med mere, som man ikke så nemt kan gøre i det grafiske interface. Se eksempel i mit indlæg om best practice for openhab.

Jeg foreslår, at du laver det med filer, som i mit eksempel. Hvis du fortsat har problemer, så skriv igen og vedlæg filindhold.

 

Link til kommentar