Hop til indhold
  • 0

Kombidimmer 505D6101/505DA101


mido1812
 Share

Spørgsmål

Hej,

 

Jeg skal have skiftet en masse af mine afbrydere ud i et kommende nybygget hus ud med kombi dimmere 505DA101. Nu har jeg læst flere steder at der skal være en minimumsbelastning på pærene. Hvor stor skal den belastning være? De skal bruges i rum hvor der er henholdsvis 7 spot, 6 spot, 1 lampeudtag til spisebord. 

Er den anden kombienhed med nr. 505D6101 bedre end den "ældre" version. Har nemlig allerede 6 stk. og vil da helst undgå at investere i 6 nyere enheder da de ikke ligefrem er gratis. Jeg har en controller der skal styre det hele.

Mht. til spot havde jeg tænkt mig at bruge spot på 7-8 watt i hver. Dvs. ca. 49 watt i det ene rum, 42 watt i det andet rum. Er det nok?

 

MHV

Imad 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 hour ago, mido1812 said:

Jeg skal have skiftet en masse af mine afbrydere ud i et kommende nybygget hus ud med kombi dimmere 505DA101. Nu har jeg læst flere steder at der skal være en minimumsbelastning på pærene. Hvor stor skal den belastning være? De skal bruges i rum hvor der er henholdsvis 7 spot, 6 spot, 1 lampeudtag til spisebord. 

 

Jeg har sat 8 op og jeg ærgrer mig over dem. Jeg har endnu ikke fundet en kombination af LED+modstand der bare virker altid.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, mido1812 skrev:

Hvor stor skal den belastning være?

20Watt minimum, og maks 250watt (eller 200watt, kan ikke lige huske om combi). 

 

12 timer siden, Astronaut skrev:

Jeg har endnu ikke fundet en kombination af LED+modstand der bare virker altid.

Jeg har flere af disse combi dimmere. De virker fint med dæmpbare LED´s. Det er 12volt LED jeg bruger. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok