Hop til indhold
  • 0

Reagere langsomt


Mads M
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Jeg har lidt udfordringer med at min IHC binding efter noget tid begynder at reagere langsomt, jeg har bemærket det med mine HUE sensorer som er tilsluttet gemmen min HUE binding, de sender deres bevægelses status til en sensor indgang på IHC Controlleren.

Jeg kan se at når sensoren ser mig viser den det med det samme i OH loggen, men der kan gå op til 6 sek. før at jeg kan se at indgangen i IHC'en går on, det resultere så i at mit lys først tænder 6 sek. efter jeg er gået ind i rummet.

 

Hvis jeg så afinstallere IHC bindingen og installere den igen, så  virker den som det skal igen, så kan der gå en uges tid igen. så kommer problemet igen.

OH version: 2.5.0 build 1465

IHC binding: 1.14.0

IHC: HW 7.1

Er der andre der har oplevet dette? 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har ikke oplevet dette problem, men release 2.5 er ikke frigivet endnu, så der kan muligvis være fejl i den.

Endvidere bruger du ihc binding version 1, og disse ældre bindings bliver formentlig ikke testet så godt mere.

Jeg bruger selv openHAB version 2.4, og de fleste ihc enheder er nu på binding version 2. Derudover bruger jeg bl.a. Hue binding som dig - dog ikke med sensorer. Mine sensorer er ledningsførte via ihc for at undgå batteridrift. Det hele afvikles fint på hw7.1.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører med openhab 2.5M1 build 1575. 
Jeg har ikke som sådan nævneværdige problemer med Hue, men mine hue sensorer kører ikke på Hue bindingen, men derimod på Zigbee bindingen. Og der er til gengæld kæmpe problemer. Jeg er efterhånden ved at opgive zigbee helt, og specielt pt. da der tilsyneladende også er problemer med serialdrivere i openhab.
Men mine Hue lamper kører på Hue bindingen, og der er ingen problemer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok