Hop til indhold
  • 0

ihc temp føler viser ikke grader


Prebci
 Share

Spørgsmål

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Offset er til at juster en evt. unøjagtighed i temp. sensoren 0 punkt. Men eftersom den har en nøjagtighed på +-0.5grad er der ikke megen grund til at ændre på offset.

Hvad er status på temp. sensor alarm udgangen på temp sensor produktet i serviceview? Hvis denne er ON, er der en fejl i forbindelsen mellem IHC input modulet hvor sensoren er monteret og temp. sensoren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej. Det er kun program afviklingen som bliver genstartet når du lægger et nyt program i. Den genstart jeg taler om er hvor du tager strømmen til contolleren i 10 sek.

Men før du gør det, bør du checke konfigurationen at dine temp. sensor er konfigureret med en indgang, samt at 0V og 24V forsyningen til dem er OK. Hvis de ikke får strøm går alarm indgangen ikke ON.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Np.

Mens jeg arbejde som elektriker (for snart 20 år siden), var vi på et tidspunkt igang med at installer nyt netværk hos en mindre kommune. Mens vi var igang kommer en af deres IT ansvarlige og klager over vi har taget strømmen til deres skærm i deres server rum. Jeg går derned sammen med den it ansvarlige, og kan hurtigt konstater at der er blevet slukket for stikkontakten, hvorefter den IT ansvarlige tager sig til hovedet og siger det er hvad de beder deres bruger checke først når en terminal ikke vil tænde. Det er ikke altid man kan se skoven for bare træer. ;)

Glad for at jeg kunne hjæpe, og godt at du skriver løsningen her. Det vil helt sikkert hjælpe andre i samme situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Haha fedt! Den er sjov den historie :lol:

Da jeg var i lærer som elektriker i mellem 2000-2004 var jeg ude til en privat kunde der sagde lampen ikke virkede.

Det var så bare pæren der skulle skiftes :rolleyes:

Det skal så lige siges at det var en ældre dame. Men stadig.. hun var også lidt flov hehe.

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt at det var følerne der ikke havde spænding, da jeg er så usikker endnu til IHC. Så troede at det var noget med min programmering af gøre. 

Endnu en gang tak for hjælpen, og ha en god dag.

ps.

Nu er det anden gang jeg har fået hjælp her inde. Jeg må sige at det går stærkt med hjælpen og folk er rimelig flinke til at hjælpe. Det er fandme dejligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Prebci skrev:

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt at det var følerne der ikke havde spænding, da jeg er så usikker endnu til IHC. Så troede at det var noget med min programmering af gøre. 

Well. Alarm burde faktisk være gået ON når der ikke er spænding på sensorne. Det gør den i Visual 2, men først efter nogle min. Forsinkenlse er der for at sikre mod fejl alarmer ved genstart og program uploads.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Prebci skrev:

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt at det var følerne der ikke havde spænding, da jeg er så usikker endnu til IHC. Så troede at det var noget med min programmering af gøre. 

Jeg var lige inde på LK's support side i en anden forbindelse, og falder over denne note vedr. firmware 03.04.21

Sensor fejl udløses når:

  • Sensoren frakobles

Noget kunne tyde på at der i firmware før 3.4.21 er en fejl, som gør at sensor alarm indgangen ikke går ON når der ikke er strøm på sensoren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det kunne det godt tyde på. 

Jeg har ihvertfald firmware 3.3.7 og hardware 7.1

Nu kan det godt være jeg spørger dumt! Men hvor meget skal man gå op i at opdatere sin controller? 

Der bliver selvfølgelig retten nogle fejl hen af vejen. Men der kan vel også forekomme nogle fejl i opdateringerne ikke? 

Og hvis ens programmering virker, skal man så lade være med hele tiden at opgradere controlleren? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med den kvalitet der er på LK's software for tiden, så vil jeg ikke opgrader med mindre der bliver rettet nogle fejl som jeg er ramt af. Men hvis du laver en support case hos LK, så vil deres første krav være at du opgrader til seneste firmware.

At alarm ikke går ON hvis der ikke er spænding på sensoren er ikke en fejl som vil få mig til at opgrader firmwaren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

At alarm ikke går ON hvis der ikke er spænding på sensoren er ikke en fejl som vil få mig til at opgrader firmwaren.

Sådan er vi så forskellige. 
Lige præcis omkring dette, der synes jeg faktisk det er ret vigtigt at vide, om der er fejl på sensoren. Der er jo reelt ingen fysisk mulighed for ellers at se det, udover at man ingen temperatur kan se, hvis man benytter app, sceneview eller lign. Selvfølgelig kan man sige, det er ikke noget man dør af, og man skal nok opdage det før eller siden, (om ikke andet så når det bliver koldt). Men det ville være langt mere optimalt, at man netop benytter denne fejl indikering til at fortælle med det samme, at der er noget galt, i stedet for at man skal opdage det på en mere kedelig og unødvendig måde.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvor stor er sandsynligheden lige for at 24V forsvinder til en enkelt sensor, bortset fra når du ændre noget i din tavle.

Såvidt jeg forstår LK's release notes, så vil alarm stadig gå ON hvis der fejl på sensoren. Det er kun hvis der ikke er spænding på sensoren at alarm ikke går ON, hvilket vi hurtigt kan blive enig om at den skal. Men set i det store billed og med alle de fejl der er i LK's firmware releases pt., specielt den firmware update som smadre controlleren, så vil jeg betragte den manglende sensor alarm som det mindst onde, og noget jeg vil være nød til at leve med i en periode.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
42 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvor stor er sandsynligheden lige for at 24V forsvinder til en enkelt sensor, bortset fra når du ændre noget i din tavle.

Enig den er ikke stor. Men intentionen med en fejlalarm er jo heller ikke, at det er noget der skal ske tit :)

 

43 minutter siden, Lars1 skrev:

Men set i det store billed og med alle de fejl der er i LK's firmware releases pt., specielt den firmware update som smadre controlleren, så vil jeg betragte den manglende sensor alarm som det mindst onde, og noget jeg vil være nød til at leve med i en periode.

Det forstår jeg fuldt ud, men det er jo et helt andet problem, (som LK i øvrig burde se at få langt bedre styr på. Jeg synes det er fatalt de vi løbende læser om HW7 controlleren).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Kandersen skrev:

Det forstår jeg fuldt ud, men det er jo et helt andet problem, (som LK i øvrig burde se at få langt bedre styr på. Jeg synes det er fatalt de vi løbende læser om HW7 controlleren).

Hvis du nu prøver at læse mit oprindelige indlæg igen, så vil du opdage at grunden til at jeg ikke vil opgrader bare for at løse den manglende sensor alarm, netop er den ringe kvalitet af LK's firmware. Så det er ikke en helt anden sag. De 2 ting hænger nøje sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder til jeg ikke skal opgradere hver gang der kommer en, med mindre jeg har store problemer..

det med at jeg ikke kan se sensor fejl gør ikke noget lige pt. da jeg ikke har app eller noget andet end service w. med usb tilslutning. 

Er der da mange der har problemer med den nyeste controller?!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok