Hop til indhold

IHC Captain version 1.30 er klar!


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...

Hej

Jeg har overtaget montering af et stort hus med IHC. Der er 3 controller i installationen pga de mange ind/udgange. 

Der er trukket til at forbinde i mellem controllerer med ind/out for at overfører signaler i mellem de 3 controllerer.

Mit spørgsmål er om jeg via IHC captain kan sende de signaler jeg skal i mellem de 3 controllerer og undgå den sortrådet løsning.

Tænker en raspberry Pi på netværk med de 3 controllerer. Er der erfaring med det?

Mvh Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, jensoudal skrev:

Hej

Jeg har overtaget montering af et stort hus med IHC. Der er 3 controller i installationen pga de mange ind/udgange. 

Der er trukket til at forbinde i mellem controllerer med ind/out for at overfører signaler i mellem de 3 controllerer.

Mit spørgsmål er om jeg via IHC captain kan sende de signaler jeg skal i mellem de 3 controllerer og undgå den sortrådet løsning.

Tænker en raspberry Pi på netværk med de 3 controllerer. Er der erfaring med det?

Mvh Jens

Nej jeg har endnu ikke rigtig fået prøvet det af - så vidt jeg husker/forstår så virker de 3 controller som 3 individuelle kontrollere som så bare deler ressourcer på tværs - jeg har endnu ikke lavet support for man kan forbinde til flere controllere - jeg havde to controllere og var ved at test det lidt - men så døde min nr. 2 controller så det er ikke lige noget jeg har lavet. Det burde være rimeligt nemt at lave hvis man kunne leve med man skulle skifte for hver controller - eller jeg kunne måske også lave et samlet overblik :)

Link til kommentar
Del på andre sites

På 1.7.2019 at 11:05 , Mikkel Skovgaard skrev:

Nej jeg har endnu ikke rigtig fået prøvet det af - så vidt jeg husker/forstår så virker de 3 controller som 3 individuelle kontrollere som så bare deler ressourcer på tværs.

De deler ikke resourcer. Man forbinder bare 16 udgange på den ene controller med 16 indgange på den anden controller. E.g. Data linie udgang 15 på den ene controller forbindes til data linie indgang 8 på den anden controller. Grundet den måde som LK IHC controllerne kommuniker med I/O modulerne bliver der overført 16 udgange, selvom der normalt kun er 8 udgange på et output modul. Skulle man få forbundet data linie udgang 16 isteddet for 15, bliver kun de sidste 8 udgang overført.

Hvis du skulle lave noget data overførsel mellem 2 eller flere controller, så ville det være dejligt hvis man kunne overføre temperatur, counter, timer etc. hvilket man ikke kan idag.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars1 skrev:

De deler ikke resourcer. Man forbinder bare 16 udgange på den ene controller med 16 indgange på den anden controller. E.g. Data linie udgang 15 på den ene controller forbindes til data linie indgang 8 på den anden controller. Grundet den måde som LK IHC controllerne kommuniker med I/O modulerne bliver der overført 16 udgange, selvom der normalt kun er 8 udgange på et output modul. Skulle man få forbundet data linie udgang 16 isteddet for 15, bliver kun de sidste 8 udgang overført.

Hvis du skulle lave noget data overførsel mellem 2 eller flere controller, så ville det være dejligt hvis man kunne overføre temperatur, counter, timer etc. hvilket man ikke kan idag.

Det med at overføre fra en til en anden burde være muligt. Problemet med to controller er at det kræver flere tråde/ressourcer at håndtere

Jeg har noteret mig det og tænker over en løsning 

Link til kommentar
Del på andre sites

15 timer siden, Kasper Jacobsen skrev:

Hej Mikkel

Kommer der en video guide til opsætning af "gem til MySQL" finktionen?

Kan man f.eks. sætte den til og gemme på en MYSQL server kørende på en Windows maskine? (Har nul erfaring med opsætning af sql servere(

Ja det er på Todo listen. Jeg ville nok anbefale et billigt webhotel med MySQL hosting

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok