Hop til indhold
  • 0

Philips Hue i IHC wireless lampeudtag


nmolle
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har et IHC Wireless lampeudtag hvor to lamper er sat i og hvor jeg har forsøgt at sætte Philips hue pærer i. Det fungerer rigtigt dårligt og for det meste vil pærerne ikke tænde ud over at de lige blinker et par gange når jeg forsøger. Der er ingen afbryder til lampeudtaget, hvorfor der blev sat IHC Wireless i dengang, men nu vil jeg hellere bruge Philips med tilhørende kontakt.

Er det muligt at bypass'e Wireless funktionen så det fungerer som et helt almindeligt gammeldags lampeudtag, eller skal der nyt udtag i?

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Hvis det er et HW1 wireless lampeudtag er belastningen fra HUE sikkert ikke stor nok.

Hvis du ønsker kun at bruge HUE til at styre pæreren, kan du bare få en elektriker til at udskifte det wireless lampeudtag med et alm. lampeudtag. Der er ikke noget krav om at der skal være en afbryder til et lampe udtag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1
4 timer siden, nmolle skrev:

Hej

Jeg har et IHC Wireless lampeudtag hvor to lamper er sat i og hvor jeg har forsøgt at sætte Philips hue pærer i. Det fungerer rigtigt dårligt og for det meste vil pærerne ikke tænde ud over at de lige blinker et par gange når jeg forsøger. Der er ingen afbryder til lampeudtaget, hvorfor der blev sat IHC Wireless i dengang, men nu vil jeg hellere bruge Philips med tilhørende kontakt.

Er det muligt at bypass'e Wireless funktionen så det fungerer som et helt almindeligt gammeldags lampeudtag, eller skal der nyt udtag i?

På forhånd tak.

Kan du ikke sætte det wireless udtag til at have fuld skrue og altid tændt?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
34 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Via serviceview vil jeg mene - du skal have noget forbundet til at styre de wireless dæmpere - men det ville jeg antage du allerede havde

Jeg ejer ikke andet ihc end det ene lampeudtag så med mindre man kan indstille noget på selve udtaget, er der vel ikke så meget at gøre? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, nmolle skrev:

Nej ingen controller. Så det må blive et nyt lampeudtag. 

Ja det ville jeg gør, for du kan jo ikke få den faste fase ud af et Wireless ø80 lampeudtag. Den findes slet ikke på forsiden, så vidt jeg husker. Derfor er det et problem at få det til at virke. 
Når du så laver det om, så går jeg ud fra du har en almindelig kontakt siddende til et almindeligt udtag. Hvis det er en fuga afbryder, så gør man normalt det, at man sætter en fjeder under dækslet, så hvis nogen skulle finde på at slukke kontakten, så tænder den automatisk igen. Derved har Hue hele tiden strøm på. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok