Hop til indhold
  • 0

IHC net basic til gigabit - hjælp søges


mckrogh
 Share

Spørgsmål

Hejsa,

Håber der er nogen som kan hjælpe med min forespørgelse.

Jeg har idag en IHC net basic installation. Bruger hverken TV eller Telefoni derfra. Derfor vil jeg gerne af med IHC net basic fordelingsenheden da den begrænser hastigheden på internettet til 100/10.

IMG_1627.jpg

Hvis jeg nu afmontere de 5 kabler og patche dem ved hjælp af 5 LK Actassi:

dddf507a-6ac7-4e5f-bc38-8eca5017ff37.JPG

Herefter tager jeg kabler fra min router og tilslutter dem i LK Actassi Konnektoren.

Vil der nu ikke være gigabit forbindelse ud i min vægudtag?

Så kan jeg vel også fjerne min IHC net basic fordelingsenhed?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, mckrogh skrev:

Hejsa,

Håber der er nogen som kan hjælpe med min forespørgelse.

Jeg har idag en IHC net basic installation. Bruger hverken TV eller Telefoni derfra. Derfor vil jeg gerne af med IHC net basic fordelingsenheden da den begrænser hastigheden på internettet til 100/10.

 

Hvis jeg nu afmontere de 5 kabler og patche dem ved hjælp af 5 LK Actassi:

 

Herefter tager jeg kabler fra min router og tilslutter dem i LK Actassi Konnektoren.

Vil der nu ikke være gigabit forbindelse ud i min vægudtag?

Så kan jeg vel også fjerne min IHC net basic fordelingsenhed?

Kablerne og vægudtagne er muligvis ikke certificeret til Gigabit, men eftersom de kan klare 700MHz TV signal, vil der ikke være noget problem i at køre Gigabit gennem dem.

Udover det vil jeg sige som Martin. Go Go Go. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Eftersom din eksisterende installation ikke er med certificerede Gigabit komponenter er det ligegyldigt hvilke connector du benytter, så længe de er cat 5e eller højre. Dog mener jeg IHC NET BASIC kablerne er skærmede, så derfor bør du benytte skærmede connector, hvilket den du linker til er.

Brug evt. denne boks https://www.elvvs.dk/searchresults.php?query=5703302150286 til at monter kablerne i der hvor din IHC NET BASIC box sidder pt. Så slipper du for at kablerne hænger og flager når du fjerne IHC NET BASIC boksen.

Det samme gælder patch kablerne. Alle fabrikater kan bruges, sålænge de er til Gigabit eller højre. Patch kablerne behøver ikke være skærmede.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 9.10.2019 at 01:33 , Rene1977 skrev:

Hejsa 

jeg står i samme problem ... fandt du en god løsning der virkede 

mvh rene 

???? Løsningen er at fjerne IHC NET Basic boksen og sætte Gbit connector på kablerne så man har en række klassiske drop kabler i steddet.

Gbit kræver alle 8 leder i kablet, så det er ikke muligt at køre både Gbit og tlf/TV i det samme kabel samtidig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok