Hop til indhold
  • 0

POE til IHC Basic


Flemming Herrmann
 Share

Spørgsmål

Jeg har et netværkssetup med Mobil Bredbånds antenne > router >  POE switch, som dels er patchet til diverse udstyr, men også til en IHC Basic installation fra 2015.

Nu vil jeg gerne sætte nogle POE access points op to steder i huset.  For at opnå den bedste dækning, havde jeg forestillet mig, at jeg kunne tilslutte disse access points til IHC Basic stikket i de to valgte rum.  Men jeg kommer i tvivl om, hvorvidt IHC kablingen og IHC Basic switchen kan håndtere POE?

Jeg håber nogen kan hjælpe, så jeg ikke får købt det forkerte udstyr.

Hilsen 

Flemming

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC NET BASIC supporter ikke såvidt jeg husker ikke POE, da POE power, såvidt jeg husker, distribueres på de par som er reserveret til tlf. og antenne i IHC NET BASIC.

Hvis du river IHC NET BASIC boksen ned og erstatter den med en patch box, kan du dels køre Gbit på dit netværk mod max 100Mbit idag, og det understøtter alle gængse POE versioner. Bruger du antenne forstærkeren i IHC NET BASIC boksen, så monter nogle korte kabler i den og terminer dem i en patch box ved siden af den du lige har sat op. Så kan du patche antenne signalet ud i de stik hvor du har brug for det.

Edit:

Jeg gravede lidt videre, og faldt over nedenstående wikipedia artikel. Hvis du scroller ned til pinouts, vil du finde en oversigt over hvilke par der bruges til POE. Som du kan se af oversigten er det eneste POE mode, som vil have en chance for at funger med IHC NET BASIC, 10/100 Mode A. Om dit udstyr understøtter dem er et åbent spørgsmål.

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

Tusinde tak for dit svar.  Jeg er ikke ekspert udi netværksopsætning, så jeg vil gerne sikre mig, at jeg har forstået dit svar korrekt:

  1. Der er en chance for, at jeg godt kan beholde IHC Net Basic boksen, såfremt mine access point understøtter POE mode (10/100 Mode A).
  2. Alt andet lige, vil jeg dog opnå flere fordele ved at tage IHC Net Basic boksen ned, og erstatte den med 1/2 patch paneler, hvormed jeg vil få bedre hastighed på netværket og sikkerhed for, at mine access points kan tilsluttes med POE.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
  1. Ja, men ingen garanti.
  2. Ja. Med en patch box/panel i steddet for IHC NET BASIC boksen får du en standard PDS installation, som understøtter Gbit, hvilket IHC NET BASIC boksen ikke gør.

Jeg kan kun se 3 grunde til at beholde IHC NET BASIC boksen.

  1. Man synes den er smukker end en patch box/patch panel
  2. Man ønsker ikke at offer tid/penge på udskiftningen
  3. Man bruger IHC NET BASIC installationen til at distribuer antenne signal i huset.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok