Hop til indhold
  • 0

TV signal fejler - LK IHC Net Basic


Henrik73
 Share

Spørgsmål

Hej Eksperter

Jeg har for nogle måneder siden overtaget et hus fra 2011 med en LK IHC Net Basic installation indbygget fra starten.

Indtil for nyligt har det virket upåklageligt (bruger Yousee kabeltv og fik godt signal), men en aften begyndte billedet at pixelere og signalet blev meget svingende. Det stod på en uges tid og til sidst var der ikke mere liv i signalet. Jeg har prøvet flere forskellige stik i huset uden at det gav et signal.

Jeg har nu testet signalet uden om Net Basic boksen og direkte på Yousee's indgang i teknikskabet. Her får jeg fint signal og optimalt billede.

Datanetværket virker fint på alle stik i huset.

Jeg frygter at Net Basic boksen er gået død, men undrer mig over, at datanetværket virker fint.

 

Mit spørgsmål.

Giver det mening rent teknisk, at datanetværket virker, men at tv-signaldelen i boksen ikke virker (har prøvet med 2 forskellige patchkabler, så tror den del er ok).

Håber en af jer eksperter har et godt råd.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars, Martin

Mange tak for god info.

 

Lars  -

Du skriver at hvis jeg bruger alm. patchkabler mellem vægstik og computer, så kan man kortslutte det par, som bruges til tv-signal.

Det er tilfældet. Jeg bruger et alm. patchkabel mellem Net Basic boksen og min router, samt mellem computer og et enkelt vægstik (dog ikke samme rum som tv)

Betyder det, at hvis jeg kobler disse alm. patchkabler fra igen, så burde tv-delen virke igen. Dvs. kortslutningen ikke er permanent, men kun mens de alm. kabler sidder i?

- altså forudsat, at tv-forstærkeren ikke er stået af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Martin

OK. Dvs. mellem min router og Net basis boksen må man gerne anvende alm. patchkabler, mens vægstikket er mere følsomt over for dette? Det undrer mig dog, at brugen af et alm. patchkabel i et enkelt vægstik i et værelse kan påvirke tv-signalet på hele installationen (tv'et er i et rum i den modsatte ende af huset).

 

Det gjorde umiddelbart ikke nogen forskel at afkoble vægstikket. Fortsat ikke noget tv-signal efter kanalsøgning, så den aktive tv-del i boksen er givetvis stået af.

 

Hvis man køber en ny boks, er du så bekendt med nogen som formår at installere den? Dvs. både afmontering af eksisterende adgangskabler på boksen, montering af samme på en ny boks, samt indstilling af boksen (ved ikke om man kan klare sig uden LK's testkit)

Det skal helst være en montør på Fyn eller nær Fyn.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5/8/2018 at 14:30 , Henrik73 skrev:

Hej Martin

OK. Dvs. mellem min router og Net basis boksen må man gerne anvende alm. patchkabler, mens vægstikket er mere følsomt over for dette? Det undrer mig dog, at brugen af et alm. patchkabel i et enkelt vægstik i et værelse kan påvirke tv-signalet på hele installationen (tv'et er i et rum i den modsatte ende af huset).

Det skyldes at antenne par'et er permanent parallel koblet til alle drop i IHC NET Basic boxen, så kortslutter du antenne parret i 1 vægudtag, er det kortsluttet i alle vægudtag. Det samme gælder tlf. par'et. Eneste forskel er at du kan vælge om et vægudtag skal være koblet på tlf. line 1 eller 2.

På 5/8/2018 at 14:30 , Henrik73 skrev:

Hvis man køber en ny boks, er du så bekendt med nogen som formår at installere den? Dvs. både afmontering af eksisterende adgangskabler på boksen, montering af samme på en ny boks, samt indstilling af boksen (ved ikke om man kan klare sig uden LK's testkit)

Det skal helst være en montør på Fyn eller nær Fyn.

Inden du køber en ny box, så få en lokal elektriker, som reklamer med IHC til at checke din installation. Det bør max koste 1 time. Han kan også skifte boxen for dig. Nogle er endda så flinke at de lader dig købe boxen på nettet i stedet for gennem dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok