Hop til indhold
  • 0

Controller genstarter ofte


Thomas Mouridsen
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en HW6.1 controller der hele tiden genstarter, det vil sige at i dag har den nok gjort det mindst 5 gange, den har i lang tid gjort det måske et par gange om måneden, men de sidste uger er det blevet mere hyppigt, og altså helt galt i dag.

Jeg tænkte om det måske er et problem at jeg bruger et input til at tælle pulser fra solcelle produktion, (det er noget med at sådan en IHC controller ikke er så god til det) men selvom jeg fjerner det i programmet genstartede den stadig.

Den har hidtil kørt med FW 2.7.220

nu har jeg degraderet til FW 2.7.199 og håber det hjælper, er der andre bud? :-) 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er lidt et skud i tågen, i et ellers kendt problem du har, (genstart af controlleren). 

Den der tæller du nævner.. Når du har fjernet den i programmet, så prøv at upload et tomt projekt til controlleren, inden du uploader dit nye modificeret program. Jeg tror ikke controlleren "slipper" din tæller rigtig. Og jeg ved controlleren har store problemer, hvis det havde været en lux, temp eller anden sensor. 

Men det er som sagt bare et skud i tågen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er intet der tyder på, at de nævnte 3. part programmerne skulle være årsag til, at en controller genstarter hyppigt. Ihvertfald ikke medmindre noget kommunikation er gået galt.

Jeg kører med både openhab og IHC captain, og har gjort det meget længe meget længe efterhånden. De få gange controlleren er genstartet pga 3. part, har kun været hvis jeg har "fu***" op i indstillingerne på openhab i kommunikationen til controlleren. IHC Captain har aldrig været skyld i genstart af controlleren. 

Men det er ikke utænkeligt, at dårligt programmeret visual program OG 3. part kan gøre det hele meget værre. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo. 3 parts integration forværer problemet, som skyldes memory leaks i IHC firmwaren. Webserveren som 3 parts integrationen og Visual m.m. benytter har særligt mange memory leaks. Det er derfor man sommetider oplever at en controller genstarter når man starter serviceview eller forbinder med Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu er problemet med genstart af min controller løst.
Jeg har ryddet en hel del op i programmet og utvivlsom fjernet noget dårlig programmering, men det hjalp ikke. Jeg har ingen 3. parts programmer.
Fejlen viste sig at ligge i hardwaren. Jeg fjernede alle dataforbindelser til alle ind-/udgangsmoduler og downloadede et helt tomt projekt og kunne konstatere, at controlleren blev ved med at genstarte.
En ny controller (Visual 3) løste problemet øjeblikkeligt. Jeg mistænker et lynnedslag i sommer.
Mvh. Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok