Hop til indhold
  • 0

Opbygning scenarie


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

Eksemplet er to wireless dimmere som betjenes fra hvert sit tryk. Bruger blok 1.2.03.d. Fungerer selvfølgelig fint med det lysniveau jeg ønsker - lad os sige 100% lysniveau.

Hvis jeg fra et 3´de tryk ønsker et scenarie så begge dimmere eks. får et lysniveau på 10% hvad gør jeg så - skal jeg så lave to nye dimmere under funktioner og trække over til de to dimmerinstallationer med det nye lysniveau?

Jeg har prøvet dette: Når jeg aktiverer tryk 3 så slukker de to dimmere. jeg aktiverer så tryk3 2 ´den gang hvor jeg så får det ønskede nye lysniveau.

Men: er det kun den ene dimmer der er tændt  førend jeg aktiverer tryk 3, ja så går de to dimmere ud af synk. Dvs. at der er kun en dimmer tændt af gangen indtil jeg "sørger" for, at begge dimmere enten er slukkede eller tændte på samme tid inden jeg ønsker at aktivere det fælles scenarie.

Har jeg byget det forkert op - hvis ja, hvordan bør jeg så gøre?:unsure:

Hilsen Torben

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Mener der findes en FB der kan fremkalde flere Scenarier. Lader du denne styre dimmeren, og så kobler trykket på en eller flere af disse Scenarie FB burde du få den ønskede funktionalitet.

Det er mere eller mindre det man benytter i standardhus opbygningen med madlavning, hygge og rengørings scenarier som kan fremkaldes fra flere tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Mener der findes en FB der kan fremkalde flere Scenarier. Lader du denne styre dimmeren, og så kobler trykket på en eller flere af disse Scenarie FB burde du få den ønskede funktionalitet.

Det er mere eller mindre det man benytter i standardhus opbygningen med madlavning, hygge og rengørings scenarier som kan fremkaldes fra flere tryk.

Fremkalde flere scenarier - der tænker du nok på: "1.1.03.f. Fremkald op til 8 scenarier" vil jeg tro?

Mine to wireless lampeudtag tændes fra hvert sit tryk (1 og 2) via hver sin: "1.2.03.d. Trådløs dimmer".

Fra et 3´de tryk vil jeg fremkalde et (nyt) scenarie til de to dimmere. Her kunne man tænke sig en situation, at kun den ene dimmer er aktiv inden det nye scenarie.

Fremkalder jeg scenariet fra tryk 3 i ovennævnte situation, er de to dimmere ikke i synk og der fremkaldes kun scenarie på den ene - de tænder og slukker hver for sig.

I 1.1.03.f er en indgang: "indgang andre tryk end scenarie". Skal tryk 1 og 2 mon på denne indgang så 1.1.03.f forbliver i synk med de to dimmere?

Ovennævnte kan jeg ikke lige gennemskue - i synk kan jeg bare ikke få de to wireless dimmere :huh:

Hilsen Torben

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok