Hop til indhold
  • 0

USB-RS232 kabel - kræver det et særligt kabel?


Peter Høyer
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 10/1/2018 at 17:25 , Peter Høyer skrev:

Som (ny) ejer af et hus med IHC Visual 1, kunne jeg godt tænke mig at vide om det USB->RS232 kabeladapter skal være et særligt eller at alle kan bruges?

Jeg synes LK tager uhyggeligt mange penge for sådan et kabel. 

Uhh, du skal lige være opmærksom på at de aller fleste USB>RS232 adaptere på markedet kun virker til og med Windows 7. Det findes 2 forskellige chipsæt med tilhørende driver til.

Så kører du Windows 10 skal du lige finde den rette adapter fra Ebay eller noget i den stil.

Prøv at søg lidt rundt på forummet, jeg selv og en mere har skrevet lidt erfaringer ned omkring det.

Og så skal dit serielkabel være fra Sub-D 9-pol hun til  Sub-D 9-pol hun og GÅ LIGE IGENNEM, ben 1 til ben 1, ben 2 til ben 2 og ben 3 til ben 3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Uhh, du skal lige være opmærksom på at de aller fleste USB>RS232 adaptere på markedet kun virker til og med Windows 7. Det findes 2 forskellige chipsæt med tilhørende driver til.

Og så skal dit serielkabel være fra Sub-D 9-pol hun til  Sub-D 9-pol hun og GÅ LIGE IGENNEM, ben 1 til ben 1, ben 2 til ben 2 og ben 3 til ben 3.

Tak Bjarne.

Tro det eller lad vær, men jeg har faktisk en Windows 7 maskine som jeg vil bruge. Jeg har fundet et USB-->RS232 med 9-pol hun-stik, så jeg er lidt spændt på om det kan gå direkte i controlleren. Vi må bare vente og se, om jeg kan få "kontakt", når kablet kommer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok