Hop til indhold
  • 0

256 indgange og 256 udgange


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
10 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

I Trem Ihc var der hhv 128 fysiske og 128 virtuelle ind- og udgange der kunne programmeres.

Hvordan laves de virtuelle ind- og udgange i Visual?

Du kan sætte et produkt ind i venstre installationsvindue og henvise til det.

 

Men hvad vil du lave? Du kan bruge en FB til det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Du kan sætte et produkt ind i venstre installationsvindue og henvise til det.

 

Men hvad vil du lave? Du kan bruge en FB til det samme.

Er nok fordi jeg stadig tænker term i mit hoved - da jeg kunne næsten alt i programmering der :-)    Fx af jeg brugt en virtuel udgang til at stå ON når der blev dedekteret bevægelse i huset med fx timer sluk efter 1 time uden bevægelse . Fx On på udgang 256. Hvis Udgang var On på 256 var der så lavet en if-sætning hvis u-256 var On - så kunne tryk på visse tryksteder aktivere nogle udgange. Hvis u 256 var OFF var trykstedet derimod så virkningsløst.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det link du har mellem en sluk alt fb og en kip fb, det er det som, efter min mening, bedst kan sammenlignes med virtuelle ind og udgange i term.

Dit eksempel er jeg ret sikker på kan laves med lk’s standard blokke.

Upload dit program og fortæl os hvor du vil have funktionen sat ind, så kan vi kigge på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 9/1/2018 at 17:41 , Peter Holm Larsen skrev:

Er nok fordi jeg stadig tænker term i mit hoved - da jeg kunne næsten alt i programmering der :-)    Fx af jeg brugt en virtuel udgang til at stå ON når der blev dedekteret bevægelse i huset med fx timer sluk efter 1 time uden bevægelse . Fx On på udgang 256. Hvis Udgang var On på 256 var der så lavet en if-sætning hvis u-256 var On - så kunne tryk på visse tryksteder aktivere nogle udgange. Hvis u 256 var OFF var trykstedet derimod så virkningsløst.

Du skal tænke det som at Fb'erne er din hjælpe ind-/udgang, eller memory om man vil. 

Du har feks en FB med en indgang der aktiveres af en PIR, det medfører at en timer starter nedtællingen, aktiveres indgangen igen starter tælleren forfra. Udløber timeren medfører det at udgangen går off. 

Det er sådan en funktionsblok fungerer. 

Uden ekstra hjælpe ind-/udgange. 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok