Hop til indhold
  • 0

firmware update, manglende forbindelse igennem service view


Blegvad
 Share

Spørgsmål

Hej

Nu er det ved at være et års tid siden jeg sidst brugte service view og nu kan jeg ikke få forbindelse I gennem wifi. Skal lige have programmeret lidt om på nogen funktioner...

 

Den skriver "unable to launch " når jeg prøver at gå på service view. Jeg har seneste java installeret.

Jeg har forbindelse til controller igennem visual trådløst....

Som jeg læser herinde kan det skyldes at jeg skal opdatere FW til 2.8.4.

Pt er det en controller Hw 6.2 Der har  FW 2.7.190 installeret.

Controlleren har være pissestabil, og jeg er træt af at opgradere FW hvis det giver andre problemer.

Spørgsmål: Kan jeg trygt opdatere FW til 2.8.4 eller giver det andre problemer.? og når jeg opdatere FW skal jeg så gøre det med USB eller kører det fint igennem lan?

mvh

Rune

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Blegvad skrev:

Hej

Nu er det ved at være et års tid siden jeg sidst brugte service view og nu kan jeg ikke få forbindelse I gennem wifi. Skal lige have programmeret lidt om på nogen funktioner...

 

Den skriver "unable to launch " når jeg prøver at gå på service view. Jeg har seneste java installeret.

Jeg har forbindelse til controller igennem visual trådløst....

Som jeg læser herinde kan det skyldes at jeg skal opdatere FW til 2.8.4.

Pt er det en controller Hw 6.2 Der har  FW 2.7.190 installeret.

Controlleren har være pissestabil, og jeg er træt af at opgradere FW hvis det giver andre problemer.

Spørgsmål: Kan jeg trygt opdatere FW til 2.8.4 eller giver det andre problemer.? og når jeg opdatere FW skal jeg så gøre det med USB eller kører det fint igennem lan?

mvh

Rune

Hej Rune.

Jeg anbefaler at du opdaterer til nyeste firmware til din 6.2 controller. Jeg har en magen til og den kører klippestabilt.

Bare hust at opdater til 2.7.199 først da den opdaterer RF modulet til wireless.

På Visual 2 kan du KUN opdatere firmwaren via USB.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Blegvad skrev:

Hej

Nu er det ved at være et års tid siden jeg sidst brugte service view og nu kan jeg ikke få forbindelse I gennem wifi. Skal lige have programmeret lidt om på nogen funktioner...

 

Den skriver "unable to launch " når jeg prøver at gå på service view. Jeg har seneste java installeret.

Jeg har forbindelse til controller igennem visual trådløst....

Som jeg læser herinde kan det skyldes at jeg skal opdatere FW til 2.8.4.

Pt er det en controller Hw 6.2 Der har  FW 2.7.190 installeret.

Controlleren har være pissestabil, og jeg er træt af at opgradere FW hvis det giver andre problemer.

Spørgsmål: Kan jeg trygt opdatere FW til 2.8.4 eller giver det andre problemer.? og når jeg opdatere FW skal jeg så gøre det med USB eller kører det fint igennem lan?

mvh

Rune

Det er en Java fejl, som opstår når du opdater Java. Check tråden Java problemer igen igen igen for en workaround.

Det er ikke nødvendigt at opdater til firmware 2.8.4, men jeg har gjort det og controlleren køre fortsat uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

så har jeg opdateret til 2.8.4.

det har medført at jeg nu ikke har forbindelse til controlleren hverken igennem net eller igennem usb, hvad er der galt???

da jeg havde opdateret ville controlleren ikke noget overhovedet, kunne ikke engang komme på igennem firmware loader.

så tog jeg strømmen fra den og lod den  starte op igen.

status er nu

Jeg har forbindelse igennem serviceview igennem IP adr

ingen forbindelse igennem visual hverken igennem usb eller IP.

gode råd modtages gerne hurtigt!!!

 

mvh

Rune

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

så har jeg opdateret til visual 2.8.6 og det løste problemet. men det under mig stadig at man efter at have opdateret firmware til 2,8,4 at controlleren gik kold og skulle have en kold genstart før den kunne afvikle program.

Man er rimelig afhængig af den controller når både alarm, varme, og dørlåse afhænger af programafviklingen......

det ser ud som om krisen er overstået...

det er mega frusterende når man kun piller ved controller en gang om året at der hver gang skal være så meget døje med at få forbindelse...

det er dog utrolig at LK ikke kan lave systemerne bagudkompatible, eller at de kunne sende et nyhedsbrev ud når der var noget man skulle være opmærksom på...

Tak for hjælpen derude

 

 

 

Rune

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Blegvad skrev:

det er mega frusterende når man kun piller ved controller en gang om året at der hver gang skal være så meget døje med at få forbindelse...

det er dog utrolig at LK ikke kan lave systemerne bagudkompatible, eller at de kunne sende et nyhedsbrev ud når der var noget man skulle være opmærksom på...

LK har gennem flere år skrevet at firmware og Visual skal opdateres samtidig. Det er snart 2 år side at de begyndte med versions kontrol i firmware loade og visual. Før da var der ingen kontrol, og det medførte nogle sjove hændelser når man forsøgte at programer noget som en nyer Visual understøtter, men firmwaren ikke understøtter.

Et af problemerne er ændringer i Java. Dit problem med unable to load application er kendt, og skyldes at der er ændret sikkerheds settings i de nyer Java versioner, og at man skal sætte dem tilbage, for at kunne starte de gamle Java programmer som LK har i deres gamle firmwares. Alt dette er beskrevet i detaljer i tråden Java problemer igen igen igen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok