Hop til indhold
  • 0

Intet signal overhovedet


ZanZan
 Share

Spørgsmål

Så sidder vi her dagen før juleaften, og vores IHC controller lader til at være gået på juleferie. Alt spillede max igår, men idag er der intet der kan tænde. Kigger jeg i IHC visual, så kan jeg se at der er absolut INGEN signal styrke til nogle enheder overhovedet. 

 

Jeg har prøvet at lave en firmware update (havde allerede 2.7.220 men smed den ind igen for at se om det gjorde en forskel) og har sendt det gemte projekt afsted til controlleren uden held. Jeg har kigget på antennen (som er 2 måneder gammel da den gamle knækkede) og der er umiddelbart intet galt med den, dens ledning, eller dens forbindelse.

 

Er der nogle geniale folk herinde der kan komme med et forslag til hvad der kan være galt, eller er det bare controlleren der er røget sig en tur og skal skiftes?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
5 minutter siden, ZanZan skrev:

Jeg har kun prøvet 199 og 220. Det kan være jeg skal prøve den der reset firmware ting og se om det gør en forskel.

 

Tak til alle for input og svar, selvom det desværre ikke løste problemet.

 

God jul :D

Tak i lige måde. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, ZanZan skrev:

Er der nogen der ved om man kan tvinge noget loftlys der bliver styret af to kombidimmers til at tænde? Jeg mener, siden loftlyset (indbygningsspots) ikke allesammen er koblet til en wireless kontakt, må man vel i teorien kunne tænde dem selvom IHC controlleren er offline?

Ja, du programmerer dem bare som stand alone.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Kandersen skrev:

Der er en pæn bid vej fra Allerød til Køge (Ejby). Allerød er oppe nordpå, Bjarne :-)

Men ja, ellers har jeg faktisk både antenne, kabel og 6.1 controller :--)

Arr så galt er det ikke. 

Men det kommer jo an på hvor desperat trådstarter er :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En lille update. Jeg prøvede som sagt at skidtet ad og se om jeg kunne se en løsforbindelse eller en lodning der var gået i smølf, uden dog at kunne se noget videre. Jeg samlede den igen, og droppede at gøre mere ved det, hvorefter konen dagen efter rent per instinkt tændte for lyset da hun gik ind i vores soveværelse, og lyset til alles overraskelse tændte.

Pludseligt virkede lyset i hele hytten igen, og alle var glade. I hvert fald indtil for 20 minutter siden, controlleren stod af igen. Endnu en gang reagerer den ikke på noget som helst. Det er helt sikkert en løs forbindelse et sted, siden det lidt kommer og går. Vi må håbe at den beslutter sig for at virke igen, indtil vi kan finde pengene til en ny controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27/12/2017 at 17:35 , Kandersen skrev:

Der er en pæn bid vej fra Allerød til Køge (Ejby). Allerød er oppe nordpå, Bjarne :-)

Men ja, ellers har jeg faktisk både antenne, kabel og 6.1 controller :--)

måske lidt off topic, men jeg bor i ølby.
Vi kan da mødes på Hugos og snakke IHC  

:D Hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok