Hop til indhold
  • 0

Firmware Loader kan ikke forbinde til controller


Mads Vejen Langkilde
 Share

Spørgsmål

Hej IHC eksperter

Jeg er relativ ny til IHC, men vil meget gerne finde ud af mere om det da vi har købt et hus med det integreret over det hele. Jeg har eksperimenteret lidt med det og selv fundet frem til den korrekte software baseret på hvad der stod på controller osv. da den forrige ejer ikke har efterladt andet end en usb med programmerings filen på (.BAK og .vis filer).

Jeg kan godt forbinde via usb igennem administrator, visual, service softwaren. Jeg vil herefter gerne sætte det controlleren op så jeg kan tilgå den via mit lokale netværk og senere hen udefra via internet. Men jeg stødte ind i problemer og hvad jeg kunne researche mig frem til, var at jeg skulle opdatere firmwaren for controlleren, da jeg fandt frem til en der havde samme problem. Og det er så her jeg står nu.

Når jeg trykker "Tilslut" i Firmware Loader softwaren, står den bare og hænger/loader for evigt. Jeg har prøvet følgende:

- Slukket og tændt for controlleren (slukkede for alt strøm)

- Prøvet fra 2 forskellige pc'er, med henholdsvis windows 7 og 10 (begge lever op til kravene til hardwaren selvfølgelig)

- Deaktiveret TLS 1,1 og 1,2

 

Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe eller pege i den rigtige retning.

På forhånd tak.

 

// Mads

1.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 13/12/2017 at 18:09 , Lars Jacobsen skrev:

Nogle gange hjælper det at tage strømmen fra controlleren (Inc batteribackup) imens du har Firmwareloaderen åben. Så plejer den at fanger controlleren når den genstarter/booter

Hej Lars

Beklager det sene svar. Jeg har haft 2 spørgsmål åbne og havde ikke set at der var kommet svar her.

Jeg vil forsøge at tage strømmen imens jeg har Firmwareloaderen åben. Skal jeg trykke tilslut inden jeg tager strømmen/genstarter controlleren eller blot sørge for at have Firmwareloaderen åben (uden at trykke)?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også problemer med nogle af de nyer firmware loader og min HW 6.1 controller. Prøv at bruge en af de gamle, som ligger her på boardet. Jeg mener også at jeg har lagt et indlæg for ca. 1 år siden hvor jeg havde samme problem. Jeg mener jeg dengang beskrev hvilken firmware loader jeg havde held med at bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok