Hop til indhold
  • 0

Opdatering af Visual 6.2 med firmware 8.2.6 m.m.


KenS
 Share

Spørgsmål

Hej alle,

Jeg har fået problemer med at komme i kontakt med min controller, efter jeg ville opgraderer til nyeste firmware version. Jeg opdaterede IHC Visual til 2.8.6 og ville dernæst loade ny firmware i via USB. Men jeg kan slet ikke komme i kontakt med controlleren via USB.

Jeg scannede netærket med advanced IP scanner og fandt Schneider på 10.18.93.2 hvilket forbavsede mig en del da jeg forventede 192.168.1.51 - Jeg er gået i stå kan nogen hjælpe?

 

Nedenstående er når jeg åbner indbyggede browser via USB, klikker på Administrator og åbner den fil der bliver downloaded:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<jnlp href="jws/administrator.jnlp" codebase="http://10.18.93.2:8080" spec="1.5"> <information> <a xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" style="color: blue; margin-left: -2em;"><<span style="color: rgb(153, 0, 0);">title</span>></a>LK IHC Administrator<span xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" style="color: blue;"></<span style="color: rgb(153, 0, 0);">title</span>></span> <vendor>Lauritz Knudsen</vendor> <homepage href="http://www.lk.dk"/> <icon href="http://10.18.93.2:8080/images/icon_main_LK.gif" kind="default"/> <icon href="http://10.18.93.2:8080/images/splash2_LK.jpg" kind="splash" depth="24"/> <offline-allowed/> </information> <security> <all-permissions/> </security> <resources> <j2se version="1.5+" max-heap-size="512m"/> <jar href="jws/clients.jar" version="2.7.220" main="true"/> <jar href="jws/resources.jar" version="2.7.220"/> <jar href="jws/jnlp.jar" version="2.7.220"/> <jar href="jws/xercesImpl.jar" version="2.7.220"/> <jar href="jws/xml-apis.jar" version="2.7.220"/> </resources> <application-desc main-class="com.schneider.utcsclient.administrator.MainEntryPoint"> <argument>LK</argument> <argument>da</argument> <argument>DK</argument> <argument>https://10.18.93.2:555</argument> </application-desc>

</jnlp>

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

LK's USB driver er faktisk en netværks driver, som opretter et virtuelt netværks interface på USB porten og tildeler det IP addressen 10.18.93.2

Jeg har også problemer med at få forbindelse til min gamle HW 6.1 controller fra tid til anden. Det er endnu ikke lykkes mig at gennemskue hvad problemet er, men hvis du har mere end 1 visual version installeret kan det være en af grundene.

Somregl lykkes det mig at få fat på den gamle controller, hvis jeg fjerner netkablet på controlleren, genstarter både controler (tager strømmen) og PC'en, og sørger for at jeg kun har 1 Visual version installeret.

Det spøjse er så at den eneste firmware loader som kan få forbindelse, er den som fulgte med den seneste version af Visual til HW 6.1 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Lars1 skrev:

LK's USB driver er faktisk en netværks driver, som opretter et virtuelt netværks interface på USB porten og tildeler det IP addressen 10.18.93.2

Jeg har også problemer med at få forbindelse til min gamle HW 6.1 controller fra tid til anden. Det er endnu ikke lykkes mig at gennemskue hvad problemet er, men hvis du har mere end 1 visual version installeret kan det være en af grundene.

Somregl lykkes det mig at få fat på den gamle controller, hvis jeg fjerner netkablet på controlleren, genstarter både controler (tager strømmen) og PC'en, og sørger for at jeg kun har 1 Visual version installeret.

Det spøjse er så at den eneste firmware loader som kan få forbindelse, er den som fulgte med den seneste version af Visual til HW 6.1 controller.

Det er da for mærkeligt! - min er godt nok en Controller 6.2 og jeg HAR haft forbindelse tidligere....hmmm

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, KenS skrev:

Det er da for mærkeligt! - min er godt nok en Controller 6.2 og jeg HAR haft forbindelse tidligere....hmmm

Det har også tidligere været problem løst at forbinde til min HW 6.1 controller, men efter LK kom med deres 2.8.x firmware og visual har jeg haft problemer med både min HW 6.1 og HW 6.2 controller. Men som jeg skrev tidligere. Hvis jeg søger for at slette alle Visual version, og installer visual 2.7, genstarte både controller og PC, så plejre jeg at kunne få forbindelse til min HW 6.1 controller. Men det er drøn irriterende at skulle gennem det game hvergang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, KenS skrev:

Måske jeg kunne starte med bare at få mit USB kabel til at få forbindelse. Hvad kræver det på min PC?

 

Vh Ken

Egentlig burde det ikke kræve noget. Det er måske firmware loaderen det er galt med. 
Hvad sker der når du forsøger at komme ind i firmware loaderen? Har du evt prøvet med en anden firmware loader? (der ligger en version 1.3.3 her på forumet). 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
25 minutter siden, KenS skrev:

Måske jeg kunne starte med bare at få mit USB kabel til at få forbindelse. Hvad kræver det på min PC?

At du har installeret LK's USB driver. Den følger med i alle Visual installationer. Du kan teste om den er installeret og virke, ved at forbinde din controller til din PC, og skrive ping usb i en commandline eller prøve http://usb i en browser.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Lars1 skrev:

At du har installeret LK's USB driver. Den følger med i alle Visual installationer. Du kan teste om den er installeret og virke, ved at forbinde din controller til din PC, og skrive ping usb i en commandline eller prøve http://usb i en browser.

Jeg hentede den driver LK har liggende på deres hjemmeside under HW 6.1 (selvom min er 6.2) installerede den hvor der stod ver. 2.3.3.35. Skrev http://USB med mit kabel sat i og wifi slukket, firewall slået fra - intet skete. Prøvede så at skrive ping USB i commando promt - og fik svar?

PS. Jeg har pt ingen versioner af visual installeret på min PC. De er alle slettet og PC genstartet.

 

ping.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Lars1 skrev:

Prøv med 10.18.93.2 i en URL

Hvs jeg skriver https://10.18.93.2 uden kabel i, altså over wifi åbner ingen side :-(

Hvis jeg propper USB i sker der heller ikke noget. I browseren stå der:

Fejlen (HTTP 403 - forbudt) betyder, at Internet Explorer kunne oprette forbindelse til webstedet, men programmet har ikke tilladelse til at vise websiden

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Kandersen skrev:

Egentlig burde det ikke kræve noget. Det er måske firmware loaderen det er galt med. 
Hvad sker der når du forsøger at komme ind i firmware loaderen? Har du evt prøvet med en anden firmware loader? (der ligger en version 1.3.3 her på forumet). 
 

Hmm det er nok mig der er en forum nybegynder, men når jeg søger får jeg ingen hits overhovedet på 1.3.3 - så hvor finder jeg den? - eller hvordan søger jeg?? - sorry!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

10.18.93.2 er controllerens IP adr. på USB porten. Den vil ikke virke over WiFi.

HTTP 403 er faktisk et svar fra en webserver, så hvis du får den har du forbindelse til controlleren. Du får den fordi du bruger HTTPS isteddet for HTTP.

Men det viser bare at du har forbindelse til controlleren via USB, men af en eller andet grund vil din browser ikke resolve USB til IP addressen. Har du prøvet at boote din PC efter du installerede USB driveren?

Hvilket OS køre du på?

Når jeg ser på dit første indlæg i denne tråd, slår det mig også at din browser ikke genkender jnlp filer som Java filer. Dette sker typisk hvis du ikke har installeret 32bit Java.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
38 minutter siden, Lars1 skrev:

10.18.93.2 er controllerens IP adr. på USB porten. Den vil ikke virke over WiFi.

HTTP 403 er faktisk et svar fra en webserver, så hvis du får den har du forbindelse til controlleren. Du får den fordi du bruger HTTPS isteddet for HTTP.

Men det viser bare at du har forbindelse til controlleren via USB, men af en eller andet grund vil din browser ikke resolve USB til IP addressen. Har du prøvet at boote din PC efter du installerede USB driveren?

Hvilket OS køre du på?

Når jeg ser på dit første indlæg i denne tråd, slår det mig også at din browser ikke genkender jnlp filer som Java filer. Dette sker typisk hvis du ikke har installeret 32bit Java.

Jeg bruger en win 10 Pro PC - men har ikke genstartet den efter installation af driver - det gør jeg nu, og alt hvad der lugtede af Java har jeg pt fjernet fra den, ligesom alle versioner af LK Visual!

Det gav ikke nogen forskel at genstarte PC'en.

Hvis du ser i mit første indlæg står der noget om 2.7.220 det må være den Visual version jeg skal prøve at bruge - men hvilken version af Java skal jeg installere? - hvis jeg indstallerer disse to kan jeg måske få forbindelse med min HW igen?

Eller skal jeg prøve med den boot loader som én tidligere foreslog?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, KenS skrev:

Jeg bruger en win 10 Pro PC - men har ikke genstartet den efter installation af driver - det gør jeg nu, og alt hvad der lugtede af Java har jeg pt fjernet fra den, ligesom alle versioner af LK Visual!

Det gav ikke nogen forskel at genstarte PC'en.

Hvis du ser i mit første indlæg står der noget om 2.7.220 det må være den Visual version jeg skal prøve at bruge - men hvilken version af Java skal jeg installere? - hvis jeg indstallerer disse to kan jeg måske få forbindelse med min HW igen?

Eller skal jeg prøve med den boot loader som én tidligere foreslog?

Jeg vil bruge nyeste Java og nyeste firmware. Det giver færrest problemer. Men jeg må indrømme jeg har tabt tråden. Jeg ved faktisk ikke hvilket problem vi pt. forsøger at løse, og det er ikke nemt at forsøge at løse flere problemer samtidig.

Den fejl du beskriver i dit oprindelige indlæg skyldes sandsynligvis at du ikke har 32 bit Java installeret, og når du kan downloade en jnlp fil fra controlleren via USB, så har du find adgang til controlleren via USB. Din browser tolker bare det den får fra controlleren forkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Kandersen skrev:

 

Jeg fandt filen tak for hjælpen!

Efter installation af JAVA 8.151 kan jeg nu se at der er forbindelse med controlleren - men det er også det eneste jeg pt kan. Ville jo frygteligt gerne ind i Admin og se/ændre adgangskode osv. Men det får jeg ikke lov til :-(

FW loader snap.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så finder du bare user reset firmwaren fra downloadsektionen. Den nulstiller alle bruger så der kun er een tilbage og det er default admin.

Der er også en IP/netværks reset firmware som nulstiller til default, og endelig en komplet reset af alt til default (nulstilling).

De 2 første bevarer det kørende projekt/program og alle det runtime værdier (tællere, timere osv).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, KenS skrev:

Jeg fandt filen tak for hjælpen!

Efter installation af JAVA 8.151 kan jeg nu se at der er forbindelse med controlleren - men det er også det eneste jeg pt kan. Ville jo frygteligt gerne ind i Admin og se/ændre adgangskode osv. Men det får jeg ikke lov til :-(

FW loader snap.JPG

Hvilken fejl får du . Hvis din browser fortsat forsøger at download jnlp filer, istedet for at afvikle dem tyder det på at du har installeret 64bit Java i steddet for 32 bit Java. De fleste browser understøtter kun 32 bit Java.

Men du kan sandsynligvis gemme Jnlp filen, og derefter afvikle den i 64 bit Java.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, KenS skrev:

den vil kun downloade dem og ikke afvikle dem. Heller ikke efter download når jeg klikker på filerne! Kan jeg se et sted om det er 32 eller 64 bit? Jeg installerede bare den version Java tilbød!

Jeg har pt. kun windows 7, og der kan du bl.a. se det i control panel. Java konfiguratoren er listet som Java (32-bit). Derudover kan du se det i fil systemet. 32 bit udgaven lægger sig som default i \program files (x86)\Java, mens 64 bit udgaven lægger sig i \program files\Java

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg har pt. kun windows 7, og der kan du bl.a. se det i control panel. Java konfiguratoren er listet som Java (32-bit). Derudover kan du se det i fil systemet. 32 bit udgaven lægger sig som default i \program files (x86)\Java, mens 64 bit udgaven lægger sig i \program files\Java

OK - så har jeg Java 32 (desværre) C:\Program Files (x86)\Java - og så burde jeg jo kunne læse controlleren ikk?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok