Hop til indhold
  • 0

Adgang til Controller fra nettet


FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej jeg har længe haft problemer med at tilgå min controller udefra. Jeg ved ikke helt hvornår dette er opstået men sidder nu og roder med det.

Jeg har port forwardet i min router til port 8081.

Når jeg skriver min ip og port så får jeg at denne webside ikke er sikker og trykker på flere oplysninger, så kommer jeg til fortsæt til websiden (anbefales ikke)

Herefter får jeg 403 forbidden.

Port 80 og 443 bruger jeg til min NAS. Skal controlleren bruge 80 og 443 eller er det ligemeget ?

Hjemmefra er det jo bare min interne ip og 8081 og det kører fint

Hvad går jeg galt her ?

Mvh Frank Birch 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
8 minutter siden, JensSchou skrev:

Det giver desværre samme resultat...

Fejlen i IHC Remote app er... 

Connection Error
Connection timed out. Please verify your connections settings, Code:0

Er der nogen der ved om det er samme porte (80 / 443) man anvender til kommunikationen udefra med pc? I så fald må det jo være en fejli i app.

Jeg har opdateret iOS fra version 10.3.? til 11.1.1 idag. Men det gør ingen forskel...

På en PC skal man sørge for at seneste Java version er installeret samt noget med TLS version 1.0 (?). Kan det være årsagen til at app ikke virker?

:huh:

Når du har opdateret til iOS 11.1.1 skal du mindst køre firmware 2.8.4 på din controller, og firmware 2.8.4 har løst alle kendte Java problemer m.m. Men bortset fra det, så burde det virke når du har adgang udefra på både port 80 og 443 udefra. Men som sagt bruger jeg ikke selv IHC app, så jeg kan ikke rigtig hjælpe mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

NU VIRKER DET!!!

Det er endelig lykkedes at få det til at virke... Gjorde følgende...

1. Slettede IHC Remote fra min mobil

2. Installerede IHC Remote

3. Testede connect med WAN - virkede ikke
    (mobil WiFi = ON)

4. Testede connect med LAN - virker (som før)
    IHC Remote dowloadede IHC program og installerede i IHC Remote. Alt fungerer

5. Aktiverede "Always use WAN" (virker stadig via WiFi)

6. Deaktiverede mobil WiFi  - dvs. nu kun på 4G (virker stadig)

7. Deaktiverede "Always use WAN" - Virker IKKE!!

8. Aktiverede "Always use WAN" - virker igen...

Min konklusion er at man skal connecte med LAN og downloade og installere IHC program. Derefter skal man aktivere "Always use WAN" og så fungerer det..

Men hold da op noget amatør udstyr og software... :o 

Generelt er jeg meget lidt imponeret over iHC...
 - Ofte kan jeg ikke tænde/slukke lys hvor der er trådløse dimmere (til trod for at signalstyrke fremstår SUPER)
 - Meget begrænset antal indgange (når man benytter B&O IR, IHC varmestyring, IHC alarm og alm. funktioner)
 - Ingen mulighed for analoge indgange
 - Meget underligt programmeringssprog. Et mærkeligt forsøg på at gøre det tilgængeligt for elektrikeren og amatøren. Jeg har ryddet op i adskillelige mærkelige programmer udført af autoriserede installatører. Ofte afleverer de jo noget de selv har mistet overblikket i og kan ikke få det til at fungere. Programmeringssproget er  årsagen...

Nå - men nu virker IHC Remote igen. Den plejer at være redningen når controller ikke vil tænde/slukke trådløse dimmere. Som om IHC Remote kan vække det til live igen... :o 

1000 TAK for hjælpen til de der har forsøgt at hjælpe her... SUPER support i dette forum!... :D 

/jens
    

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
45 minutter siden, JensSchou skrev:

- Ofte kan jeg ikke tænde/slukke lys hvor der er trådløse dimmere (til trod for at signalstyrke fremstår SUPER)

Kunne der måske være en reel årsag til, som intet har med signalstyrken at gøre. Fx LED på dimmeren.

 

46 minutter siden, JensSchou skrev:

 - Meget begrænset antal indgange (når man benytter B&O IR, IHC varmestyring, IHC alarm og alm. funktioner)

Enig, jeg kunne også godt tænke mig nogle flere indgange. Det løser jeg ved at udskifte fortrådet tryk med trådløse. En dyr og irreterende løsning, for noget der reelt virker i forvejen. 

 

47 minutter siden, JensSchou skrev:

 - Meget underligt programmeringssprog. Et mærkeligt forsøg på at gøre det tilgængeligt for elektrikeren og amatøren. Jeg har ryddet op i adskillelige mærkelige programmer udført af autoriserede installatører. Ofte afleverer de jo noget de selv har mistet overblikket i og kan ikke få det til at fungere. Programmeringssproget er  årsagen...

Jeg er ikke enig i at det er årsagen. Hvis programmeringssproget skulle have skylden, så ville voldsomt mange programmeringssprog få skylden for hvad som helst. At man mister overblikket kan lige så vel skyldes ens egen usikkerhed i det man laver, samt manglende strategi i det. Min opfattelse ud fra hvad jeg har set her samt andre steder er, at der er mange elektrikere som er meget usikre på det her IHC. De ved lidt eller ingenting. Årsagen til det skal sikkert findes i, at der er for langt imellem kunderne. På den led kan man godt sige at LK bære en del af ansvaret, da de på lige fod med elektrikerne burde fremme produktet. Og det må man sige at LK/Schneider har fejlet kæmpet stort. De har ikke engang formået at vedligeholde og optimere det markedet de har. (Nej den nye controller er hverken det ene eller det andet. Det er en ren og skær skandale at komme med sådan et produkt i år 2017). 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok