Hop til indhold
  • 0

Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

Hej Eksperter 

Jeg arbejder lidt i at få min gamle IHC controller med Visual 2.0 til at slå vores alarm til når jeg sender den en mail.

Jeg har prøvet mange forgæves forsøg, men i dag lykkedes det mig at få den til at tænde en lampe når jeg sender en mail, så nu kan jeg også godt slå alarmen til og fra.

MEN der er bare lige et lille problem. Jeg sender med 3 vejs godkendelse, og en mail i ren tekst, hvilket virker fint når jeg manuelt går ind på IHC controller administrator - Email kontrol og trykker på "afprøv indstillinger". Så modtager den en mail og sender en bekræftelse, hvorefter jeg svarer på den mail i mit mailprogram, og manuelt igen går ind og trykker på "afprøv indstillinger" i IHC controller administration. Så slår den fint alarmen til og fra, men det er lidt op af bakke i længden.

Tænker der er et eller andet med kommunikationsindstillingerne til mail (one.com), men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det skulle være. Har vedhæftet et billede med de indstillinger jeg bruger, men som åbenbart ikke virker.

HJÆLP!

IHC Email kontrol.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Hej René,
Kan du lige uddybe hvad du får af fejl mm når du sender første mail, besvarer "admodningen" fra controlleren?

Jeg har selv prøvet at lege med email kontrol, og synes det virkede ganske fornuftigt, omend der kan være nogle minutters forsinkelse.

Det der oftest driller, er at de fleste mail servere ikke tillader ukrypteret forbindelse når man skal SENDE mail fra controlleren men hvis du kan sende vha. "afprøv" så burde den del jo virke.
Du har postet indstillinger på hvordan IHC skal hente mails, ikke hvordan den må sende. Dette gør du under "notifikationsbeskeder" i administrator modulet.

/Johnny

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1
1 time siden, EjvindHald skrev:

Mig bekendt understøtter smtp serveren hos one.com ikke port 110 af sikkerhedshensyn

port 110 bruges IKKE til smtp. Det er pop3 der bruger port 110 (klient modtager). 
Smtp som du nok tænker på, det er port 25. Og den har mange udbydere lukket for, ikke så meget pga af sikkerhedshensyn, men pga af spam. Og det er, undskyld mit sprog,  forbandede bavl de har gang i (og haft i mange år). Det forhindre intet, andet end det generere brugerne og forhindre DEM i at lave et ordentlig system. 
Jeg hverken kan eller vil acceptere en udbyder som lukker port 25, og slet ikke fordi jeg selv driver min egen mailserver. 

Anyway - Hvis han har en pop3 mail, så er det korrekt at han skal bruge port 110. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Jf ovenstående billede skal du bruge port 995 (mystisk valg, da man normalt ville vælge 587 som alternativ port. Men det er one.com´s valg. Og derfor skal du bruge den).

Mht intervallet, så er det meget forskelligt hvornår noget trigger et "angreb". Normalt er det ikke noget man skal rode så meget med, men mest af alt nok fordi at intervallet i realiteten ikke er et udtryk for noget. 60 sekunder lyder af meget, men når det er på din controller og fordi det er et automatiseringssystem, der reelt kan sende en hulens masse mails afsted meget kort efter hinanden, så ville jeg lade den stå, hvis du selv kan leve med 60 sekunders interval. Hvis du ikke har programmeret så meget som kan sende en mail, så kan du justere den ned. Hvornår den trigger (og om den trigger) hos one.com, det er kun dem der kan svare på det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen

Tak for hurtige svar

For at tage den oppe fra og ned så regner jeg med mine indstillinger for at sende er ok, da jeg har sat op at jeg får en sms når der kommer alarm. Dette gøres ved at sende en mail til CPSMS som så formaterer den til SMS og sender den til mig. Det virker upåklageligt og der kommer en sms med det samme, så jeg tror det er under afsendelse der er noget galt.

Var inde og kigge hos one.com og har vedhæftet et billede med indstillinger som jeg lige prøver når jeg kommer fra arbejde. Det kan være det giver resultat, ellers jeg er jeg enig i at jeg plejer at bruge  port 110 ved Pop3.

Har i nogen mening om hvad forspørgelsesintervallet skal stiles til. Tænker bare hvis man stiller det ned på et par sekunder at one.com serveren tænker at det er angreb på mailkontoen, men det er måske bare noget jeg forestiller mig.

 

IHC Email kontrol modtage.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, det viser sig at jeg skal bruge serveradresse: pop.one.com med serverport 110 så kører det i hverfald hjemme hos mig med one.com som udbyder. Problemet er man ikke kan angive SSL så man kan ikke bruge port 995 som er en SSL port.

MEN jeg skulle gemme indstillinger OG genstarte controller inden det virkede (har prøvet 5-6 gange uden det virkede). Har sat en 120 sekunders interval for læsning af mails. Tænker det bliver mange gange på en dag hvor den logge ind på one.com server hvilket giver traffik og langsommere internet til mig :-(

TAKKER for hjælpen 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et pop login kræver ikke meget båndbredde så det mærker du ikke. Men du skal ikke stille interval for lavt for så betragter udbyderen det som spam/hacking. Det oplevede jeg hos TDC da min stod og polede 1 gang i minuttet. Så fik jeg en mail om at der nok var noget der var inficeret hos mig og jeg venligt ville stoppe det, ellers lukkede de forbindelsen. Så blev det ændret med en faktor 10 og siden hørte jeg ikke noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, René Thingholm skrev:

MEN jeg skulle gemme indstillinger OG genstarte controller inden det virkede (har prøvet 5-6 gange uden det virkede). Har sat en 120 sekunders interval for læsning af mails. Tænker det bliver mange gange på en dag hvor den logge ind på one.com server hvilket giver traffik og langsommere internet til mig :-(

Hvor mange mails sender du?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 10/5/2017 at 10:29 AM, Kandersen said:

Jf ovenstående billede skal du bruge port 995 (mystisk valg, da man normalt ville vælge 587 som alternativ port. Men det er one.com´s valg. Og derfor skal du bruge den).

Nej, 995 er helt normalt til POP3 over TLS.

Tilsvarende er 993 standardporten til IMAP over TLS.

Port 587 og 465 bruges til SMTP over TLS, afhængig af hvordan sessionen startes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok