Hop til indhold
  • 0

Første erfaring med Visual 3, HW 7.1 og OpenHAB


EjvindHald
 Share

Spørgsmål

Så har jeg købt den nye IHC Controller, HW 7.1, hvor man skal bruge Visual 3 til projektet. Jeg tilsluttede den til strøm og netværk, ændrede default ip adresse til en ledig i mit netværk og oprettede samme user+pwd som i min nuværende HW 6.1 controller. Der er ingen input- eller output moduler tilsluttet den nye controller endnu. Dernæst kopierede jeg mit Visual 2 projekt ind i Visual 3, åbnede projektet og sendte det til den nye controller fra Visual 3. 

I OpenHAB ændrede jeg dernæst ip adressen til den nye controller og genstartede OpenHAB. Herefter kan jeg konstatere, at OpenHAB starter fejlfrit op. OpenHAB fungerer - men viser naturligvis 0 grader ved temperaturer m.m. - og jeg kan påvirke input og fb'ere som normalt. Når dette sker, kan jeg konstatere i den nye ServiceView, at status rent faktisk ændres som følge af OpenHAB input. Så alt ser umiddelbart ud til at fungere - vældig fint!

Jeg har endnu ikke indblik i stabilitet på controlleren, eller om det er nødvendigt med en KeepAlive rule som i de sidste versioner af firmware til HW 6.2.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
12 timer siden, EjvindHald skrev:

Jeg har endnu ikke oplevet impulsive genstarter - alt er foreløbig kørt stabilt inkl. openhab og Homekit.

Dog ser der ud til, at æ, ø og å ikke kan bruges i beskeder i SMS modemet. Jeg har meldt det til LK, men ved ikke, om de gør noget ved det. Hvis der er andre, som kan påvirke LK, vil det være fint. Det skulle være nemt at efterprøve.

Der er med sikkerhed ikke brug for en KeepAlive rule eller forøget timeout interval til openhab som i de seneste versioner af firmware 2.x

Hej Ejvind - godt at høre med hensyn til stabiliteten. :-)

Har du haft SMS modem på din gamle kontroller, og således bemærker det efter at have skiftet? Jeg kører med SMS modem på en HW6.1 kontroller, her virker æ, ø og å fint.

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Ole skrev:

Tænker det er med henvisning til problematikken i hvert fald nogen oplevede med HW2.6 FW2.8.3 som @Claus Skovgaard løser her i trådens post nummer 2.

 

Okay. Det var først i går aftes at jeg opdaterede fw til 2.8.4. Så jeg skal lige holde øje med den i den kommende tid. Men i de par timer jeg sad ved den, der mistede jeg ikke forbindelsen til controlleren (fra OpenHab). Men om svartiderne er mindre, det er til gengæld hules svær at se. Umiddelbart ligner det det samme som min HW 6.1 med fw .199, som jeg brugt indtil i går eftermiddag/aften.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15. oktober 2017 at 20:28 , EjvindHald skrev:

Jeg har endnu ikke oplevet impulsive genstarter - alt er foreløbig kørt stabilt inkl. openhab og Homekit.

Dog ser der ud til, at æ, ø og å ikke kan bruges i beskeder i SMS modemet. Jeg har meldt det til LK, men ved ikke, om de gør noget ved det. Hvis der er andre, som kan påvirke LK, vil det være fint. Det skulle være nemt at efterprøve.

Der er med sikkerhed ikke brug for en KeepAlive rule eller forøget timeout interval til openhab som i de seneste versioner af firmware 2.x

Prøv med denne work-around. Æ=AE, Ø,=OE, Å=AA , jeg har samme udfordringer når jeg bestiller varer fra udlandet - og ovenstående virker altid for mig.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok