Hop til indhold
  • 0

Hjælp til en fb til mit sokkelbelysning


Raverlution
 Share

Spørgsmål

Jeg har fået monteret sokkelbelysning og kan simpelthen ikke få det til at virke som jeg gerne vil:/

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe? - den skal kunne følgende

Tænd sokkellys ved skumring ON, slukke sokkellys ved ur (23.59), slukke sokkellys ved skumring OFF, og skal kunne tændes manuelt 

pft:D

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
37 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Det kan f.eks. løses således.

Til inspiration har jeg i køkken 2 tilføjet et AND led som sikrer at skumring kun tænder lyset hvis I er hjemme.

Raverlution.vis

Mange tak :)

 

så var mit program ikke helt forkert, jeg havde bare ved manuelt indgang valgt når den bliver ændret og ifgl. dit program kan jeg se det skal være når den går on. 

så nu virker det. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja så blev jeg det klogere:)

Jeg har prøvet at lave så det kun tænder ved "hjemme" men stadig kan tændes på kip og slukkes på ur, men kan ikke få det hen. når jeg kipper den slukker dem med det samme. 

Vil du prøve at se hvad jeg har lavet forkert?

Sokkelbelysning tænder ikke ved hjemme.ifb

 

Edit: Fik ændre så den udgangen kipper istedet for at tænde/slukke, nu ser det ud til at virke

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Må jeg som den ret uvidende Ihc bruger - der endnu kører på term Ihc spørge hvordan en funktionsblok virker i forhold til Ihc term.

På Ihc term ville dit spørgsmål være ret nemt at løse

 

lidt a la :

hvis indgang 142 er On then on udgang 41 ; hvis timer = 23:59:59 then OFF udgang 4

hvis indgang 142 er OFF then OFF udgang 41.

 

 

osv og så lige en manuel kip - men jo meget kort program sådan skrevet "lidt forsimplet for eksemplet skyld"  mens funktionsblokken jo rer kæmpe lang og kompleks.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Må jeg som den ret uvidende Ihc bruger - der endnu kører på term Ihc spørge hvordan en funktionsblok virker i forhold til Ihc term.

På Ihc term ville dit spørgsmål være ret nemt at løse

 

lidt a la :

hvis indgang 142 er On then on udgang 41 ; hvis timer = 23:59:59 then OFF udgang 4

hvis indgang 142 er OFF then OFF udgang 41.

 

 

osv og så lige en manuel kip - men jo meget kort program sådan skrevet "lidt forsimplet for eksemplet skyld"  mens funktionsblokken jo rer kæmpe lang og kompleks.

Programering af Term IHC og Visual 2/3 gøres helt forskelligt. Der er langt flere muligheder i Visual 2/3, men man kan også meget nemt rode sig ud i noget meget komplext og uoverskueligt. Min anbefaling er helt klart at du downloader softwaren fra lk.dk og installer den på din PC. Så kan du i fred og ro sætte dig ned og prøve det af. Du behøver ikke en controller, da alt programering sker offline med Visual. Der er også en simulerings funktion i Visual 2/3, så du kan teste dit program før du uploader det til din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vil det sige at hvis jeg downloader visual 3 softwaren så kan jeg så at sige lege at jeg opbygger min kommende controller til erstatning for min term Ihc. 

Mit sprøgsmål på en anden tråd var hvad alternativerne er til Ihc. Har som sagt Ihc term, men er svært at finde pc til at programmere den med det stik i pc'en. Hører så så meget kritik af Ihc og Lk for at være langsomme og sløve og uden udvikling - derfor spurgte jeg til alternativer der ervæsentligt bedre og brugervenlige - men fik så på svaret indtryk af at der ikke rigtigt er alternativer i praksis - men mindre man vil nørde vildt.

Er glad for term Ihc - fungerer perfekt synes jeg - men tænkte blot jeg ville opgradere den så jeg komme af med dos og min gamle pc. Men er det helt galt at gøre det - hvorfor har i andre da ikke Ihc term - har aldrig været ude for den fx er gået ned eller noget.

Ihc term er iøvrigt vildt nem at programmere - selv min datter på 10 år kan lave alm ændringer i programmeringen .

husk jeg er novice i dette felt og bare en helt alm forbruger.c

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Vil det sige at hvis jeg downloader visual 3 softwaren så kan jeg så at sige lege at jeg opbygger min kommende controller til erstatning for min term Ihc. 

Mit sprøgsmål på en anden tråd var hvad alternativerne er til Ihc. Har som sagt Ihc term, men er svært at finde pc til at programmere den med det stik i pc'en. Hører så så meget kritik af Ihc og Lk for at være langsomme og sløve og uden udvikling - derfor spurgte jeg til alternativer der ervæsentligt bedre og brugervenlige - men fik så på svaret indtryk af at der ikke rigtigt er alternativer i praksis - men mindre man vil nørde vildt.

Er glad for term Ihc - fungerer perfekt synes jeg - men tænkte blot jeg ville opgradere den så jeg komme af med dos og min gamle pc. Men er det helt galt at gøre det - hvorfor har i andre da ikke Ihc term - har aldrig været ude for den fx er gået ned eller noget.

Ihc term er iøvrigt vildt nem at programmere - selv min datter på 10 år kan lave alm ændringer i programmeringen .

husk jeg er novice i dette felt og bare en helt alm forbruger.c

Ja du kan download visual 3 softwaren og opbygge dit kommende program og teste det uden at have controlleren, men venligst læs de eksisterende tråde om dette emne og stil spørgsmål der istedet for at hijacke denne tråd, som er omkring et helt andet emne.

Alternativer til LK IHC er diskuteret flittet i andre tråde. Venligst læs dem og stil spørgsmål der i steddet for at hijacke denne tråd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok