Hop til indhold
  • 0

Visual kan ikke forbinde til kontroller


Kim carlsen
 Share

Spørgsmål

Hej

Så er det min tur til at have den berømte fejl i Visual: LK IHC controller ikke fundet. men <USB> svarer på ping.

Hverken netværk eller USB virker.

Jeg kører software 2.8.6 java 8.121. Firmware 2.8.4. hardware 6.2.

Admin, firmwareloader, serviceview virker fint.
Jeg har prøvet at tage strømmen fra den i 10 min. Jeg havde også problemet med firmware 2.8.3 men da jeg opgraderede til 2.8.4 virkede det en uges tid, men nu er den gal igen.

Nogen bud på ting der kan prøves inden jeg hiver fat i LK på mandag?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Har du prøvet at genstarte din PC? Det plejre at hjælpe hos mig, men tag endeligt fat i LK mandag. Det er en pænt irriterende fejl at have, og det kan ikke være rigtigt at man skal genstarte sin PC hvergang for at løse problemet. Det virkede jo fint mens der fortsat var support på både HW 6.1 og 6.2. Jo flere der fejlmelder jo større chance er der for at LK på et eller andet tidspunkt tager problemet seriøst, omend det nok ikke sker i dette årti.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎22‎-‎07‎-‎2017 at 11:56 , Kim carlsen skrev:

Hej

Så er det min tur til at have den berømte fejl i Visual: LK IHC controller ikke fundet. men <USB> svarer på ping.

Hverken netværk eller USB virker.

Jeg kører software 2.8.6 java 8.121. Firmware 2.8.4. hardware 6.2.

Admin, firmwareloader, serviceview virker fint.
Jeg har prøvet at tage strømmen fra den i 10 min. Jeg havde også problemet med firmware 2.8.3 men da jeg opgraderede til 2.8.4 virkede det en uges tid, men nu er den gal igen.

Nogen bud på ting der kan prøves inden jeg hiver fat i LK på mandag?

 

 

Den forbandede fejl havde jeg også for 14 dage siden.

Jeg troede at jeg var blevet gammel og senil, jeg kunne overhovedet ikke komme på min controller (Visual 2 HW 6.2). Jeg havde dog lige opdateret Java på min IHC-PC, og det var det der var problemet.

LK har lige frigivet en ny firmware. Den uploadede jeg og så var der forbindelse igen, og alt virkede.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Den forbandede fejl havde jeg også for 14 dage siden.

Jeg troede at jeg var blevet gammel og senil, jeg kunne overhovedet ikke komme på min controller (Visual 2 HW 6.2). Jeg havde dog lige opdateret Java på min IHC-PC, og det var det der var problemet.

LK har lige frigivet en ny firmware. Den uploadede jeg og så var der forbindelse igen, og alt virkede.

 

Såvidt jeg kan læse har Kim problemer med at få forbindelse via Visual. Mig bekendt er Java ikke indblandet her, eller tager jeg fejl?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Lars1 skrev:

Såvidt jeg kan læse har Kim problemer med at få forbindelse via Visual. Mig bekendt er Java ikke indblandet her, eller tager jeg fejl?

Du har ret Lars. Java bruges kun til afvikling af serviceview, administrator osv.

De virkede ikke hos mig. Jeg kunne ikke heller ikke få forbindelse til controlleren via LAN. Via USB virkede det fint. Jeg var lidt desperat da vi var på vej på ferie og skulle lave lidt hjemmesimulering, men det drillede en del. 

Det løste det at opdatere firmware, genstart af controller og pc gav ikke noget. Men jeg kan ikke afvise at der kan have været en anden fejl som så blev løst der. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Java giver ofte problemer. Det er derfor jeg har forsøgt at samle alle tips til hvad der virker på de forskellige kombinationer af firmware og Java i tråden Java problemer igen igen igen.

Jeg har jævnligt problemer med at få forbindelse til controllen via Visual, mens Serviceview etc. virker fint. Det underlige med Visual er at jeg kan downloade programmet, lave nogle opdateringer og når jeg så vil oploade programmet, så kan jeg ikke længere få forbindelse til controlleren uden at skulle reboote min PC først. :-(

Jeg har både en HW 6.1 og en HW 6.2 controller, men selvom jeg har prøvet kun at have den nyeste version af Visual installeret har jeg fortsat problemer. :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Jeg har jævnligt problemer med at få forbindelse til controllen via Visual, mens Serviceview etc. virker fint. Det underlige med Visual er at jeg kan downloade programmet, lave nogle opdateringer og når jeg så vil oploade programmet, så kan jeg ikke længere få forbindelse til controlleren uden at skulle reboote min PC først. :-(

Ja der er desværre en generel fejl på hw 6.1 er jeg bange for. Det var netop derfor jeg smed min 6.1 og og satte den "nye@ 6.2 op. Jeg havde netop det problem at man kunne kunne redigere i sit projekt hvis man startede med at reboote den, downloade projekt og uploade det igen (samme dag). Så var det nogenlunde acceptabelt. Gjorde man det ved at redigere seneste kopi på harddisken og uploade det til controlleren frøs Visual, man skulle genstarte pc og controller og stensikkert var det at den havde slettet alle mine tællere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ja der er desværre en generel fejl på hw 6.1 er jeg bange for. Det var netop derfor jeg smed min 6.1 og og satte den "nye" 6.2 op. Jeg havde netop det problem at man kunne kunne redigere i sit projekt hvis man startede med at reboote den, downloade projekt og uploade det igen (samme dag). Så var det nogenlunde acceptabelt. Gjorde man det ved at redigere seneste kopi på harddisken og uploade det til controlleren frøs Visual, man skulle genstarte pc og controller og stensikkert var det at den havde slettet alle mine tællere. 

Det er ikke den samme fejl jeg har. Hos mig fryser visual ikke. Det vil bare ikke connecte til controlleren, og det er primært HW 6.2 controlleren som der er problemer med. Problemerne opstod i forbindelse med at LK droppede supporten af HW 6.1 controlleren.

Det problem du beskriver skyldes ofte at controleren rebooter mens du er igang med at uploade programmet. Det er ikke det der sker hos mig. Genstart af controlleren løser heller ikke problemet. Kun en genstart af PC'en løser problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 23/7/2017 at 22:09 , Kim carlsen skrev:

Har fejlen på flere maskiner og har været genstartet flere gange. Men det er nu fejlmeldt.

Jeg opdatere når jeg hører fra dem

Jeg sad lige og var ved at opdater min Java tråd (java problemer igen igen igen), og så faldt jeg lige over at der i tråden er en note på firmware 2.8.3 som beskriver dit problem i forbindelse med at man har IHC Captain eller tilsvarende kørende. IHC Captain og Visual bruger det samme API interface på controlleren, og de kan tilsyneladen forstyre hinanden når man køre firmware 2.8.3 eller 2.8.1. Problemet ser ud til at være løst i firmware 2.8.4

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for info. Jeg fandt ud af i går aftes at det netop er IHC-Captain der overbelaster controlleren, så det er umulig at logge ind. Jeg kører 2.8.4, så problemet er vist ikke løst.

Min egentlige plan var at fjerne alle in/out moduler for at se om det var årsagen, så da jeg fik låget af tavlen opdagede jeg at link- LEDen på controlleren blinkede helt vildt uden at jeg lavede noget, så tænkte at jeg villle prøve at hive netværksstikket ud og vupti så kom jeg på via USB.  

Det vil jeg melde til LK. Vi har forsøgt forskelligt men uden held.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Kim carlsen skrev:

Tak for info. Jeg fandt ud af i går aftes at det netop er IHC-Captain der overbelaster controlleren, så det er umulig at logge ind. Jeg kører 2.8.4, så problemet er vist ikke løst.

Min egentlige plan var at fjerne alle in/out moduler for at se om det var årsagen, så da jeg fik låget af tavlen opdagede jeg at link- LEDen på controlleren blinkede helt vildt uden at jeg lavede noget, så tænkte at jeg villle prøve at hive netværksstikket ud og vupti så kom jeg på via USB.  

Det vil jeg melde til LK. Vi har forsøgt forskelligt men uden held.

Når du taler med LK, vil de nok sige at de ikke kan hjælpe dig da de ikke supporter IHC Captain. Du kan så prøve at fortælle dem at problemet ikke eksisterede da de supporterede både HW6.1 og HW6.2 med den samme firmware. Jeg er dog bange for at problemet skyldes begrænsede CPU resourcer i controlleren, og de har skiftet til nyer supporterede krypterings algorithmer, hvilket kræver flere CPU krafter. HW6.1 controlleren har en endnu dårligere CPU end HW 6.2. En HW 6.1 controller kan slet ikke køre med krypterings algorithmer som er standard supporteret af browser og Java.

Vedr. IHC Captain, så plejre det at være nok at logge på IHC Captain og sætte den offline mens du forbinder med Visual. Når du først har fået forbindelse kan du sjovt nok godt sætte IHC Captain online igen. Dette kan dog kun være en workaround IMHO.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok