Hop til indhold
  • 0

Trække ledninger til IHC lampeudtag med relæ


PhilipW
 Share

Spørgsmål

Hej Alle, 

Jeg er flyttet ind i en lejlighed hvor der i gangen er trukket ledninger til kontakter i udvendige rør. Da jeg alligevel skal have skiftet alle stofledningerne, er min plan at trække kabel til trådløse lampeudtag. For at spare elektrikerens tid, samt mine penge har jeg valgt selv at trække kablerne. Mit spørgsmål er så, hvilken ledning jeg skal trække til et trådløst lampeudtag. Er det nok at jeg bare trækker et 3-leder installationskabel fra fordelerboksen og til lampeudtaget, som jeg ville gøre med et almindeligt stik m/ jord?

I øjeblikket er der trukket kabel fra lampeudtag gennem en kontakt, men denne kan jeg vel bare fjerne, da kontakten er trådløs?

 

mvh

Philip

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

3 ledet kabel er rigeligt, fase nul og jord, men lad nu være med at købe noget billigt kabel fra harald skrald, det er dobbelt så tyk som den elektrikeren bruger, og noget pis at arbejde med..  Afbryderen kan du trække kabelet igennem, uden problemer, men husk at det er autorisations krævende arbejde, så tjek først med elektrikeren om han er ok med at du selv trækker kabel.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hver Wireless "dims" koster 5-600kr og et kombirelæ er at foretrække mod en trådløs tryk og et udtag, prismæssigt. Der kan dog være noget, når man snakker dæmpere. Så er det 5lederkabel hurtig tjent hjem som Henning siger. 

Vedr. Billige kabler må jeg sige at HNs tynde udgave faktisk er ganske udmærket at arbejde med. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5/7/2017 at 18:59 , Martin Abildgaard skrev:

Hver Wireless "dims" koster 5-600kr og et kombirelæ er at foretrække mod en trådløs tryk og et udtag, prismæssigt. Der kan dog være noget, når man snakker dæmpere. Så er det 5lederkabel hurtig tjent hjem som Henning siger. 

Vedr. Billige kabler må jeg sige at HNs tynde udgave faktisk er ganske udmærket at arbejde med. 

Ja men nu var det jo for ikke at skulle trække kabel til afbryder, hvis han skal trække kabel alligevel, kan han jo bare montere en 1-pol afbryder og et lampeudtag 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok