Hop til indhold
  • 0

IHC Output 400V bistabilt - 820B1028


BrianH
 Share

Spørgsmål

Hej,

Er det rigtigt forstået at LK's output 400V bistabil 820B1028 er den eneste mulighed for at fremføre 13A eller 16A i et 2,5mm2 kabel?

Så vidt jeg kan se kan det andet 400V output modul (120B1027) kun fremføre 10A.

Jeg har nemlig allerede et 2,5mm2 kabel trukket og har brug for at kunne styre den ene fase via IHC (max 10A) samtidig med at jeg trækker 13A eller alternativt 16A på de 2 andre. De må dog gerne være med strøm på altid.

Så vidt jeg kan finde ud af inde i mit hoved er min eneste mulighed uden at trække et ekstra kabel at montere det bistabile 820B1028 modul.

På forhånd tak.

Mvh.
Brian

 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Er det lovligt mht. nulledningen?

Så får den ene fase nul fra mit alm. 230V udgangsmodul og den sikring der sidder bagved, mens de sidste faser får nul fra slaverelæet/den 400V sikring der sidder bagved.

Den eneste måde det er muligt på, er vel at jeg forsikrer slaverelæet fra samme sikring som der sidder bagved 230V modulet og dermed nøjes med 13A?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK - jeg mener bare at have hørt at man ikke må køre nul på en sikringsgruppe samtidig med at man har faser på en anden. Det vil man jo komme til ved at gøre ovenstående.

Fx:
Gruppe1 230V 13A -> IHC output 230V -> Rød ledning i 2,5mm2 kabel
Gruppe2 400V 16A -> Slaverelæ -> sort + hvis ledning i 2,5mm2 kabel

Hvor kobler jeg så nulledningen til i kablet? Er det ligegyldigt om jeg tager den fra gruppe 1 eller 2? Laver man ikke en mulig fejlkilde der?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, BrianH skrev:

OK - jeg mener bare at have hørt at man ikke må køre nul på en sikringsgruppe samtidig med at man har faser på en anden. Det vil man jo komme til ved at gøre ovenstående.

Fx:
Gruppe1 230V 13A -> IHC output 230V -> Rød ledning i 2,5mm2 kabel
Gruppe2 400V 16A -> Slaverelæ -> sort + hvis ledning i 2,5mm2 kabel

Hvor kobler jeg så nulledningen til i kablet? Er det ligegyldigt om jeg tager den fra gruppe 1 eller 2? Laver man ikke en mulig fejlkilde der?

Nej... 

fra din 4polet gruppe, kører du 3 faser + nul frem til din(e) brugsgenstande, den ene fase kører du igennem kontaktsættet på det "slave relæ / kontaktor" 

Slaverelæet / kontaktoren, har du klemmer A1 og A2, disse skal styres af din almindelige output 230, fase/tændledning på A1 og nul på A2 (nul fra den gruppe som fasen i din output er fra)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Et billede gør helt klart tingene væsentlig nemmere at forstå.

I øvrigt, og nok en smule off-topic: Nogle producenter af smarthome-løsninger, f.eks. Vellemans VelBus anbefaler eller kræver at alle flerpolede belastninger, selv en ganske alm. 230 V. stikkontakt, skal styres via et relæ som afbryder fase(r) og nul; så ved 230 V. kræves der 2-polede relæer og ved 400 V. kræves der 4-polede relæer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok