Hop til indhold
  • 0

Problemer med 1 tast touch dimming i visual 2 etter oppgradering


Joarsk
 Share

Spørgsmål

Hei, Jeg har nylig kjøpt ny visual 2, 6.2 controller fra Danmark og overført det meste av programmet jeg har hatt fra en tidligere installasjon med Visual 1 over til den nye controlleren. Jeg hadde en eldre controller som het Lexel IHC Controller Visual 1 men har altså nå valgt å oppgradere. I forbindelse med oppgraderingen fikk jeg utfordringer med at dimmerne ikke virker i det hele tatt.. Jeg får ikke slått de på... De virket på den gamle installasjonen naturlig nok. Jeg har benyttet de samme inn og utgangene men selve funksjonblokkene i visual 2 er litt annerledes enn i visual 1. Det kan være at jeg ikke bruker riktig blokk for dimmeren og jeg er helt newbie med denne programmeringen og jeg står litt fast og finner ikke ut av det. Jeg legger ved bilde av ny og gammel funksjonsblokk for dimmeren og selve prosjektet. Det hadde vært kjempefint med litt hjelp i riktig retning da det er ganske mørkt i huset uten dimmere som virker :D Legger også ved den tidligere prosjektfilen som fungerer på den gamle controlleren...

Odderheistien3a_old.ihc

odderheistien3a.vis

2017-04-23_20-23-31.jpg

2017-04-23_20-23-50.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har 2 stk 1000LR dimmere til Kjøkken og Stue wire spots og 4 stk UNI400 Dimmere til øvrigt... Jeg hadde håpet at noen skulle se noe umiddelbart galt ... Det er helt sikkert en detalj jeg må ha glemt et sted... Endten det eller så er det kanskje ikke kontakt til output module for dimmerne.. hmm

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En hurtig gennemgang afslører 2 fejl i dit projekt.

  1. I D3 har du ført både tænd og sluk til Touch - jeg har ænder det i filen.
  2. Din puls udgang fra Farvel modus har du ført til produktet, dette er sjældent godt. Før i stedet pulsen til indgang sluk på funktionsblokken, Jeg har ændret D3 i filen.

Joarsk.vis

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En liten update herfra.. Jeg har fått 1000LR dimmerne til å virke ved å sette riktig (!) utgang :D det går litt fort I svingene av og til... Men jeg har fortsatt ikke fått 400UNI dimmerne til å fungere.. skal se litt mer på det nå.. Tusen takk for gode innspill Henning!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nå sittet og kost meg med et problem som oppstod i dag :huh:... Da vi kom hjem fra skole og jobb, ville plutselig ikke 1000LR dimmerne virke mere... Jeg trykket på inputs, benyttet service view og målte i skapet med multimeter men fant ikke ut av det før jeg fikk se at det gikk inn en puls fra farvellmodus inn til kip for å deaktivere 1000LR dimmerne. Jeg gav en ny puls på kip i service view og da kom dimmerne til liv igjen.. Puh. :P

Men jeg star fortsatt fast når det gjelder UNI400 dimmerne.. Jeg legger ved litt dokumentasjon og bilder.. Håper noen der ute kan se hva det er jeg gjør galt... håpe håpe :D 

I vedleggene er en cutout fra programmeringen til den gamle controlleren og en cutout fra den Nye controlleren som ikke vil virke.. Legger også ved bilde av dimmer spec og bilde av skaper hvor 400UNI dimmerne sitter

Tusen takk for all hjelp jeg kan få!

Gammel programmering fra tidligere controller.jpg

Ny programmering fra ny controller.jpg

20170425_214910 (002).jpg

20170425_222207 (002).jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har feilsøkt litt her hjemme nå og har fortsatt ikke lys I pærene fra UNI dimmeren. Jeg har målt med multimeter og sjekket at jeg får 24vdc inn på touch styringen og at jeg får 24vdc inn på sluk styringen når logikken tilsier det. Jeg har også målt på utgangen som skal gå ut til lysene at jeg får ca 200vac. Jeg vet ikke om denne er pwm eller hva? men uansett så ser jeg at det er output men den flukturerer litt mellom 198 og opp mot 209vac.. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får lys I spotene. Dette har jo fungert med den tidligere controlleren og jeg kan ikke se noen forklaring til hvorfor det ikke skal fungere her.. Har dere noen tips til hvordan jeg kan fortsette feilsøkingen?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

YESS! Gjennombrudd.. Så jeg fant ut hva som var galt.. Defekt 24 outputmodul.. Den gav ut flukturerende signaler til inngang 2 på UNI400 dimmeren, noe som sikkert gjorde at den ikke ville fungere som den skulle.. Jeg trodde hele tiden at noe var galt med programmet men så var det hele tiden hardware... Det må ha skjedd noe med output modulen i forbindelse med oppstart av den controlleren som førte til defekt.. Heldigvis hadde jeg en i reserve!! Nå forstår jeg også hvorfor ikke røykvarslene eller sirenene mine ville fungere slik de skulle... Ikke lett å finne ut av men veldig tilfredsstillende når man endelig løser floken..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok