Hop til indhold

IHC-Bridge 2


cis2131
 Share

Recommended Posts

På 6/3/2017 at 21:18 , cis2131 skrev:

Så er du kommet ud i at din telefon gemmer en cached version af det den har set tidligere, men som er ændret så den ikke kan genkende den igen.

For at komme ud af det, skal du slette "Hjemmet" på din telefon.
Gå ind i Homekit i webif, og Skift navnet, MAC user (Bare forhøj det sidste tal med et par stykker (Husk det er Hexadecimal)) og pin koden.
Navnet må ikke indholde specielle tegn, og mellemrum (heller ikke æøå).
Tryk Gem, og tilføj så nyt hjem på din telefon.

Så burde den dukke op igen.

Super fedt koncept, fik det lige op at kører, men så var der en masse demodata, så jeg ville prøve at slette "hjem" på ipad'en, men det bevirkede bare at jeg nu ikke kan få forbindelse længere. Har forsøgt ovenstående flere gange men uden held, Derudover, kan jeg heller ikke se mine trådløse input, er det en fejl hos mig, eller er det ikke understøttet endnu?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 hours ago, jensen88 said:

Super fedt koncept, fik det lige op at kører, men så var der en masse demodata, så jeg ville prøve at slette "hjem" på ipad'en, men det bevirkede bare at jeg nu ikke kan få forbindelse længere. Har forsøgt ovenstående flere gange men uden held, Derudover, kan jeg heller ikke se mine trådløse input, er det en fejl hos mig, eller er det ikke understøttet endnu?

Det er nok noget jeg lige skal ind og kikke på.

Tryk på remote support knappen, så fikser jeg det.

Trådløse input.. Mener du trådløse tryk?. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, cis2131 skrev:

Det er nok noget jeg lige skal ind og kikke på.

Tryk på remote support knappen, så fikser jeg det.

Trådløse input.. Mener du trådløse tryk?. 

Det skal jeg nok lige få gjort når jeg kommer hjem. Er der andet jeg skal gøre, for at du kan se det hele?
Ja, de trådløse tryk kan jeg ikke se i oversigten.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, cis2131 skrev:

Den melder ikke ind, Har den Internet?.

Prøv evt. lige at genstarte den, og prøv at trykke på knappen igen.

 

Ja, det skulle den meget gerne have, skal der åbnes en port for at åbne til den? Hvis der skal det er det nok derfor.

Den er genstartet og jeg har trykket igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 minutes ago, jensen88 said:

Ja, det skulle den meget gerne have, skal der åbnes en port for at åbne til den? Hvis der skal det er det nok derfor.

Den er genstartet og jeg har trykket igen.

Hmm, Jeg kan ikke lige se at jeg har sent dig en aktiverings kode, Hvis du har fået en, kan du så ikke lige sende den til mig på en privat besked.

Hvis du ikke har fået en, så er det derfor den ikke virker. Så skal du lige have en.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker om det er nogle af jer som har IHC alarm, eller tilsvarende.. ?.

Jeg har lavet et andet projekt, som måske kan være interessant for IHC alarm eller andre løsninger, med begrænsede alarmerings funktioner.
(Kan bla. aktiveres via en email).

Konceptet hedder nextDOORwatch.

Denne lille video forklarer ideen bag konceptet http://nextdoorwatch.com/files/nextDOORwatch.mp4
Jeg har for nyligt lanceret konceptet, og arbejder på at få spredt kendskabet til det.

Hvis der er nogle spørgsmål til løsningen, så sig endelig til.

Claus

 

Link til kommentar
Del på andre sites

23 hours ago, Thomas Hauser said:

Jeg kan ikke sende PM til dig - jeg er interesseret i en aktiveringsnøgle :-)

Min indbakke, var blevet fyldt op, så derfor kunne jeg ikke modtage flere beskeder, Jeg har slettet nogle nu.

Jeg sender dig en nøgle..

Link til kommentar
Del på andre sites

Der et nogle som har forespurgt på et api til IHC-Bridge, så man kan integrere med andre ting.

Det er faktisk allerede muligt, Så jeg har lige opdateret Det første indlæg med dokumentation for det.

Måske det kan bruges til at åbne op for Android telefoner, hvis der er nogle som er til dens slags.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, cis2131 skrev:

Der et nogle som har forespurgt på et api til IHC-Bridge, så man kan integrere med andre ting.

Det er faktisk allerede muligt, Så jeg har lige opdateret Det første indlæg med dokumentation for det.

Måske det kan bruges til at åbne op for Android telefoner, hvis der er nogle som er til dens slags.

Det er dælme smart !

Er der mulighed for at sætte en temperatur denne vej også ?

Link til kommentar
Del på andre sites

12 hours ago, LarsC said:

Det er dælme smart !

Er der mulighed for at sætte en temperatur denne vej også ?

Tak..

Problemet med at sætte temperaturer, er at jeg ikke kan identificere hvilken id den ligger på i projekt filen. Når jeg finder en metode til det, så burde det godt kunne lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, cis2131 skrev:

Tak..

Problemet med at sætte temperaturer, er at jeg ikke kan identificere hvilken id den ligger på i projekt filen. Når jeg finder en metode til det, så burde det godt kunne lade sig gøre.

Måske man bare kan finde den manuelt indtil ?

Jeg har lige snippet fra min vis fil.

<product_dataline id="_0x362f53" product_identifier="_0x2124" name="Temperatur sensor" locked="yes" icon="_0x83" note="Temperatur sensor med rum- og gulvføler" position="I loft">
            <resource_temperature id="_0x363014" name="Rumtemperatur" inivalue="20.00" accessibility="read"/>
            <resource_temperature id="_0x363114" name="Gulvtemperatur" note="Valgfri ekstern gulvføler" inivalue="20.00" accessibility="read"/>
            <resource_input id="_0x363211" name="Alarm" icon="_0x36" note="Høj ved fejl" accessibility="read"/>
            <resource_temperature id="_0x363314" name="Kalibrering af rumføler" note="Offset fra målt temperatur" setting="yes"/>
            <resource_temperature id="_0x363414" name="Kalibrering af gulvføler" note="Offset fra målt temperatur" setting="yes"/>
            <settings id="_0x363525" name="Indstillinger" note="Produkt indstillinger">
               <dataline_input id="_0x36365a" name="Temperatur sensor indgang"/>
            </settings>
         </product_dataline>

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Tenkte å poste et bildet av min Rpi3 installasjon, i hjemmeprintet boks, som kjører IHC-Bridge :)

IHC-Bridge har også funnet veien til Norge :)

Bruker EVE sin app, som ser ut til å fungere mye bedre enn Apple sin HOME.

 

Har et spørsmå ang. bruk av puls. Er det mulig å sette opp en puls kanal i IHC Bridge ?

Dette må vel brukes for å styre Scenarier, garage port (puls 3 sek) etc ?

Forsøkte å legge inn "push button" fra wireless bryter, direkte inn med resource kode. Dette fungerte, men Scenariet som denne knappen styrer blir da aktivert hele tiden (ON), og må manuelt settes tilbake til OFF...

Etter jeg slettet denne IHC kanalen, får jeg feil i EVE app (finner ike enhetene). Har trykket "remote support"...... :)

IMG_1486.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

så er det lidt follow up. 

IHC-bridge har nu kørt et stykke tid og det fungerer fint, men jeg har to udfordringer som noget træls. De er først begynde at ske efter jeg tilsluttede Ihc-bridge, så den må have en betydning for problemet. 

For det første sker det tit (nogle gange om ugen) at IHC slukker for alt der er konfigureret i IHC-bridge. ja man burde være glad for den gratis strømbesparelse men .. nogen der oplever det samme ?

Det næste er at brugerne på Ihc controlleren forsvinder. Sidste gang var det endda så galt at der måtte en firmware patch for at jeg kunne oprette brugere igen. Controlleren er version 6.1. Nogen der oplever det ?

jeg bruger en raspberri pi 3 model b.

hilsen Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også oplevet at alle brugerne forsvandt på Ihc controlleren og løsningen var ligeledes firmware patch.

Jeg oplever til gengæld kun få gange at den har slukket alt, det sker typisk hvis jeg genstarter min router.

Bruger også Raspberry pi 3

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej CIS 2131 (Claus ?)

 

Jeg har sendt dig en PM for at få en aktiveringsnøgle tidligere i dag, måske er jeg lidt for utålmodig, men vil sindsygt gerne prøve dit system af. Jeg har det oppe at køre på PIen og  har forbindelse til IHC controlleren så jeg er klar :-)

Håber du ser beskeden, kan se at tråden har ligget stille de seneste uger.

 

mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus

Tak for hurtigt svar med Aktiveringsnøgle. Har prøvet at få det til at virke her til aften, nu er klokken mange, så jeg fortsætter i morgen

Har dog følgende spørgsmål da jeg er ny ifht. Homekit, og p.t. ikke har andre homekit enheder i hjemmet.

Skal man have en homekit hub, og er det apple tv ? Har kort kigget menuer igennem på mit apple tv4 men kan ikke finde noget om homekit. På min ipad kan man opsætte denne til at være samlingspunkt, men det er vel ikke optimalt?

Hvordan skal man forholde sig til Mac adressen i homekit opsætningen, er det den mac adresse som homekit simulerer eller hvordan ?

Jeg har installeret Homebridge på en gammel Pi2 som jeg havde i skuffen og det er forløbet uden problemer, men jeg kan ikke få kontakt til den fra Hjem appen på min ipad eller telefon. 

Er det meningen at man skal kunne tvangsmanipulere udgange på IHC fra web interfacet ?, det virker i så fald ikke hos mig.

Er der krav til firmware på IHC controlleren ?

Kræver Home bridge at IHC controlleren er af viewer typen, min controller er IHC Visual uden viewer option?

Håber jeg får det op at køre, det er rimeligt cool.

Godnat :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

7 hours ago, Torben schwartz said:

 

Skal man have en homekit hub, og er det apple tv ? Har kort kigget menuer igennem på mit apple tv4 men kan ikke finde noget om homekit. På min ipad kan man opsætte denne til at være samlingspunkt, men det er vel ikke optimalt?
  - Dit apple-TV skal bare være logget på samme icloud som den telefon/ipad, som du opretter hjemmet på i Hjem appen, du beøver ikke andre indstillinger.

Hvordan skal man forholde sig til Mac adressen i homekit opsætningen, er det den mac adresse som homekit simulerer eller hvordan ?
  - IHC-Bridge er et homekit device, så den skal have en macdresse før apple kan finde den. Brug den som står der allerede, eller skift nogle af de sidste cifre, så resten af adressen er den samme.

Jeg har installeret Homebridge på en gammel Pi2 som jeg havde i skuffen og det er forløbet uden problemer, men jeg kan ikke få kontakt til den fra Hjem appen på min ipad eller telefon. 
  - Pi2 burde virke, dog kan den være lidt langsom. Pi1 kan ikke bruges.

Er det meningen at man skal kunne tvangsmanipulere udgange på IHC fra web interfacet ?, det virker i så fald ikke hos mig.
  - Ja, det skal man (den del virker sågar også fra en pi1).

Er der krav til firmware på IHC controlleren ?
  - Det ved jeg ikke, men det virker i hvertiltfald på de seneste 3 versioner.

Kræver Home bridge at IHC controlleren er af viewer typen, min controller er IHC Visual uden viewer option?
  - Det kan jeg ikke svare på, jeg har selv viewer versionen. Hvis LK's app virker til din controller, så ville jeg mene at det skulle virke.

Håber jeg får det op at køre, det er rimeligt cool.

Du kan evt. lige trykke på remote support knappen, så kan jeg lige tage et kik på den, og se hvad der sker.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Den sidder på indersiden af mit netværk, med en fibia router ud på internettet. Har ikke prøvet at lave en port forward på min router før, så det kigger jeg på i aften, og sender dig besked.

Min IHC controller understøtter ikke LK app, mener det kræver en IHC controller med indbygget viewer, måske der er andre herinde som kan bekræfte om IHC bridge kan køre uden viewer delen ?

mvh Torben

 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Torben schwartz skrev:

Den sidder på indersiden af mit netværk, med en fibia router ud på internettet. Har ikke prøvet at lave en port forward på min router før, så det kigger jeg på i aften, og sender dig besked.

Min IHC controller understøtter ikke LK app, mener det kræver en IHC controller med indbygget viewer, måske der er andre herinde som kan bekræfte om IHC bridge kan køre uden viewer delen ?

mvh Torben

 

Din controller kan sagtens bruges med lk's apps. Du sætter bare i indstillinger i app'en at den er uden viewer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok