Hop til indhold
  • 0

Fejl Alarm.... pir On/ Off forskel??


Lars BK
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg er lidt træt af min alarm da den er meget ustabil?? Jeg får en masse fejl alarmer og er nu inde for at checke min opsætning. ( DIp switch er alle sat til mindre følsom.)

Har lige monteret de sidste Alarmer Entre og Sove vær. LK Pir

 De er som opstart = OFF. De andre er ON ?? ( Se bilag) måske det er fejlen.

Hvad skal de være og hvorfor er der forskel??. Sender også gernealarm projet.

Venlig hilsen Lars

 

 1.png

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Alarm PIR skal som udgangspunkt alle være af typen NC, dvs signalet er ON i hvileposition og med lav følsomhed, den lave følsomhed er årsagen til at man ikke anvender almindelige lys PIR til alarm.

Umiddelbart ser dit program til logning rigtigt ud, bortset fra at du vel også logger når du er hjemme. Der dog to ting som kræver en kommentar. Funktionsblokken logger hver gang indgangen går ON - hvis du vil logge hvornår alarmen kommer skal du derfor invertere signalet så ON bliver til OFF og OFF til ON. Desuden er de sidste 8 logs alle fra kl. 08.19.40 - har kontrolleren genstartet der.

Kilder til fejlalarmer kan være store husdyr som f.eks. hunde, men kan også være en lille dyr som opholder sig lige foran sensoren. Desuden kan alt med hurtige temperaturskift give alarmer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 11/1/2017 at 11:17 , Lars BK skrev:

Har lige monteret de sidste Alarmer Entre og Sove vær. LK Pir

 De er som opstart = OFF. De andre er ON ?? ( Se bilag) måske det er fejlen.

Alle mine PIR er ON i hvile position. Dvs de skifter til OFF, hvis noget bevæger sig foran dem.

Hvorfor bruger du i øvrigt den blok til alarm? Jeg har netop installeret alarm her i huset, og der valgte jeg at bruge 6.2.01.h (tyveri alarm med 11 stk PIR). Den er super simpel at finde ud af for det rent grundlæggende. Det var først da jeg nåede til statustrykket (option) hvor jeg blev en del i tvivl om, hvad de forskellige ting var, og hvad jeg reelt havde brug for at bryde min hjerne med at beslutninger. Resten er nærmest ren og skær drag&drop. Og så virker det bare.
Nå men det var et lille sidespring.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok